modsey skrev 2016-09-13 15:59:13 följande:
Helt uppriktig och vänligt. Hur gamla är dina barn nu? Känns väldigt överbeskyddande för såpass stora barn som 10 åringar att inte få vara ute utan uppsikt om man bor i ett normalt område .Men tänker att när man har yngre små barn så är man inte riktigt där än ock kan föreställa sig hur det är.
Mellan 4-15 år.Ja alla får trycka precis vad dom vill och göra som dom vill med sina barn men mina barn är just MINA. Det är jag och deras pappa som bestämmer. Det kvittar om någon anser det överbeskyddande eller om kompisar får göra si eller så. Bra område är ingen garanti. Jag ser ingen anledning att 10 åringar ska springa runt själva i området helt enkelt. Jag är gärna med i bakgrunden och håller koll mellanåt.
Jag har massvis med "konstiga" regler jämfört med andra föräldrar idag men så trivs vi och våra barn tar både ansvar och är självständiga. Min personliga åsikt är att många barn idag tvingas växa upp för tidigt och skulle må bra av föräldrar som bryr sig lite mer, som faktiskt hämtar i skolan eller följer med ut till lekplatsen.