Inlägg från: Ankan03 |Visa alla inlägg
  • Ankan03

När bör barnen få åka in till centrum?

Hej!

Jag bor i en Stockholmsförort och vi har ett eget köpcentrum här som är ganska stort.

Nu har min dotter gått i skolan en vecka efter sommarlovet, och de har börjat åka in till centrum efter skolan. Deras skola ligger 20 minuter från centrum.

Vi bor halvvägs, dvs 10 minuters bussresa från skolan och 10 minuter från centrum.

Min dotter och hennes tjejkompisar åker in till centrum efter skolan och är där en timme ungefär innan jag kommer dit, alternativt att de åker hem till oss efter en timme.

Jag har telefonkontakt typ 100 gånger och vi kör FaceTime ofta.

Jag tycker detta är spännande och är stolt över att hon och hennes vänner utvecklas och får ta ut svängarna lite mer.

Hennes pappa (vi har varannan vecka liv) tycker det här är helt oacceptabelt och säger att det får absolut inte ske igen. Han undrar om jag inte är klok som låtit henne åka in till centrum, för han menar att det är en dålig plats att vara på.

Jag undrar vad ni tycker?

Jag har avsiktligt låtit bli att skriva ålder på min dotter. Vet inte om ni kan se det ändå i mina tidigare inlägg men försök ändå att vara ärliga med vilken ålder som är lagom för att få åka till centrum i vänners sällskap under eftermiddagar. Såklart ej kvällar.

• Svar på tråden När bör barnen få åka in till centrum?
  • Ankan03

Tack snälla för era svar.

Det hjälper mig mycket i hur jag kommer göra.

Hon kommer få vänta ett par år.

• Ankan03

Jag är också nyfiken på hur ni tänker när ni anser att Täby är okej men inte Åkersberga?

Svar på tråden När bör barnen få åka in till centrum?