Rosen1990 skrev 2016-10-30 18:37:29 följande:
Hej tjejer. Jag har tid för vändningsförsök imorgon, men nu är de så att jag vill verkligen inte göra det. Jag har 2 av mina närmsta vänner som förlorat sina barn inom loppet av 4 veckor, ena upptäckte dom de på ultraljudet v20 och jag var med henne och den andra åkte in med värkar i fredags när hon hade bf men hennes flicka hade gått bort. Jag mår så psykiskt dåligt nu pga detta att jag vågar inte göra ngt som kan utsätta min bebis för obehag eller komplikationer men är så rädd att dom kommer köra över mig i morgon och övertala mig. Han sitter i säte och har gjort detta sen v27 och är i v 37 nu. Jag anser att han sitter som han gör av en anledning och han trivs så och mår bra, varför klydda och försöka ändra på honom då. Jag vill ha mitt snitt och inget annat. Förlåt om jag skrämmer upp någon nu men måste få kräka av mig. en annan fråga, jag hade sex igår och började blöda lite, kommer bara precis lite rosa när jag torkar mig och ytterst lite på trosskyddet. Är detta normalt?
Jag håller med föregående talare egentligen. Vändningsförsöket är valfritt och inget du "måste". Känns det fel i maggropen så gör det, och det är alltid bättre att följa sin magkänsla.
Vad gäller blödning efter sex så är det vanligast att det beror på att slemhinnan på livmodertappens spets är lite extra skör nu, och dessutom extra blodfylld pga alla graviditetshormoner, så antagligen är det därifrån du blöder. Men är du orolig, så åk in.