• Helen3

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Här är en till som följt er men inte fått för mig att skriva. Har 55dagar kvar, bf 26/11. Lider av foglossning och går med kryckor, hemska förvärkar sen v26, äter fortfarande medicin för att inte kräkas och mår illa om jag fuskar med maten, svullen överallt, gbs bakterier i urinen, moderkakan för nära livmoderhalsen så ska på tul imorgon.. går bra känner jag! Är så less på att vara gravid och knappt kunna röra mig! Är mitt andra barn och med dottern mådde jag hur bra som helst så det här är en chock. Älskade att vara gravid med henne och hade längtat efter det men tji fick jag...!

• Helen3
    Björckan skrev 2016-10-03 05:51:21 följande:

Haha vad roligt. Jag tänkte precis likadant när jag betalade räkningar sist! Frågetecknen är väl familjelivs sätt att tolka smileys?Men kära nån! Du har det då inte lätt... men du måste ju också bara betala räkningarna en gång till innan det är dags... kämpa på. Hur ställer du dig till ev. snitt då om moderkakan sitter för nära? För jag antar att det är det som ska kollas på tul?Och jag fick kupong från libero så jag ska passa på att köpa lite blöjor och sånt när vi handlar nästa gång. Man får ju passa på :)

Ja eller kanske två om jag har otur :P hoppas på en betalning till! Nej, livet känns rätt motigt just nu! Tur man får nått helt fantastiskt för allt slit! Ja du, har försökt trycka bort tanken på snitt om jag ska vara ärlig. Vill verkligen föda då jag tyckte det var riktigt häftigt förra gången och skulle känna mig grymt besviken om det inte blev så. Är även min sambos första så vill att han ska få uppleva det också. Det som är positivt med snitt i så fall är ju att den kommer tidigare men längtar nästan tills man får gå och fundera över om det startat eller ej och om slemproppen gått osv.. skulle bli snuvad på hela grejen annars men går det inte så har jag ju inget val.
  • Helen3

32+1 och en bild från tul i måndags :) moderkakan hade flyttat sig så får föda vanligt!! Så skönt! Fick däremot ett annat "bekymmer" och ska till arbetsterapeuten imorgon då jag troligtvis fått karpaltunnelsyndrom (?) ännu en komplikation till denna graviditet, är inte mycket jag inte haft snart känner jag..

Började även jag tvätta alla sängkläder, filtar osv idag. Känns overkligt!
  • Helen3
    Björckan skrev 2016-10-06 05:51:57 följande:

Åh, men varför inte? Lite avdomnade händer och armar när du nu har det mesta annat... jag lider verkligen med dig! Tur att det oftast blir bättre direkt med ortoser. Har själv haft lite känningar av karpaltunneln på nätterna ibland men det är inget som stör. Däremot vaknade jag med världens kramp i vaden i natt!!!!! Gudars skymning vad det gjorde ont. Har fortfarande ont som träningsvärk plus att benet liksom hotar att krampa igen om jag gör fel rörelse... idag blir det mycket stretching!! Nåja 33 dagar kvar. Jag kan leva med detta....

Ja, samlar på komplikationer :) åh fy! Det gör ju så fruktansvärt ont med kramp! Det har jag *peppar peppar* klarat mig ganska bra ifrån. Man ska dricka mer vatten säger dom men det innebär också mer kissande ;) hoppas du får en bättre natt i natt!
  • Helen3
    ems86 skrev 2016-10-10 13:12:31 följande:

Elisa77 23/11

Björckan 8/11

Frkvilljunu 26/11

Kroa 17/11

Miaairm 3/12

Ems86 16/11

Missat någon..?

Mig! 26/11 :)
  • Helen3
    Rosen1990 skrev 2016-10-15 12:57:23 följande:

Tack ? jaså vad spännande. Just nu känner jag att bebisen får komma helst igår haha. Kan knappt gå pga foglossningar som börja i vecka 14, och varje gång jag rör mig kommer bebisen åt nerver så de bara hugger och strålar i mage och ben. Viker mig nästa dubbelt för de gör så ont och de är lite pinsamt när man är i affären eller runt folk som man inte känner, ser nog ganska roligt ut ???? de ska bli intressant att följa er alla den sista tiden. ? var bor alla? Vilka åldrar är ni i? ????

Känner med dig! Har också haft foglossning sen tidigt och går nu med kryckor. Jag är född -88, så 28 år :) bor norr om Sthlm. Du då? När har du bf?
  • Helen3

Stort grattis till er som fått <3

Här har vi bf idag men ingen bebis i sikte. Fått tre hinnsvepningar senaste vecka utan direkta resultat. Var på bedömningssamtal i torsdags om igångsättning men var för omogen så ska tillbaka på måndag. Har en del svaga oregelbundna värkar både natt och dag men tror det är pinvärkar. Känns så segt nu!!

• Helen3

Tack för era peppande ord! Har provat allt utom champagne och får inte får sambon så får snällt vänta! Är så frustrerande med dessa värkar i tid och otid.. men håller tummarna för i natt :)

Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?