Elisa77 skrev 2016-09-19 12:00:20 följande:
Skrollade lite i tråden, ni verkar vara många Emmaljunga-förespråkare? Jag har haft Brio Happy tidigare (yngsta sonen 7 år så det var några år sen) och den var toppen, stabil, rejäl och inga krusiduller. Dock tung och lite otymplig att baxa in och ut ur bagagelucka osv.
Jag vill verkligen inte lägga pengar (tänker max 1500 kr) på en svindyr ny vagn och har nu kommit över en Emmaljunga duo edge för en billig slant. Emmaljunga är väl också väldigt stabila och rejäla? Och dessvärre fasligt tunga?
Jag vet inte hur jag ska tänka, jag tror nämligen att äldre syskonen vill dra vagnen en hel del och då är det ju bra med en stabil vagn som inte välter samtidigt som det är trist om den är tungmanövrerad...
Jag älskar Emmaljunga, tycker inte dom är speciellt tunga alls. Och kvalitén är så mycket bättre än brios tex som knakar och låter en kvart efter att man har lämnat affären.
Har haft en del vagnar, (väntar vårt 5:e barn) och jag kör på emmaljunga för kvaliténs skull, man vet att dom håller och det är stabilt och stadigt.
Men också för att jag tycker dom är otroligt snygga
Och om du inte skulle vara nöjd så kan du ju alltid sälja den vidare, betydligt lättare att sälja en emmaljunga än något billighetsmärke.