• vipsan

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Hej! Här är en till som vill vara med!

Väntar andra barnet med bf 13 nov, har en flicka sedan tidigare. Längtar oerhört tills det är dags då det varit en tuff graviditet, mycket kräkningar dom hållit i sig i stort sett till nyss och nu börjar det kännas tungt med heltidsjobb. Väntar på besked om graviditetspenning och hoppas på att kunna gå på ledighet om cirka en månad.

• vipsan

Hur ser det ut med graviditetspenning för er övriga?
    Någon som sökt och fått beslut? Vad jobbar ni med?

• vipsan
    frkvilljunu skrev 2016-08-29 16:36:59 följande:
    Jag har fått beslut och går 2månader innan.jobbar i restaurang/hotell. Chef som skrev väldigt bra och utförligt på ansökan. han har lite rutin efter rätt många som gått tidigare
    Hoppas på samma "tur" som du. Minns från förra gången att jag fick kriga med försäkringskassan för att få igenom beslutet och fick då till slut bara 75%. Trots att min dåvarande chef skrev väldigt bra där hon också förtydligade att det inte var möjligt att omplacera mig eller välja ut lättare arbetsuppgifter.
  • vipsan
    frkvilljunu skrev 2016-09-01 13:30:15 följande:

En fråga- Hur delaktiga är era respektive?

Jag känner att jag är lite för uppe i hela graviditeten 24/7 liksom. Har svårt att tänka på annat. Planerar och köper saker till bebis och insett att jag inte alltid frågar mannen innan utan kör mitt race och samtidigt tycker att han inte engagerar sig så mycket. vilket säkert inte beror på ett ointresse från hsns sida egentligen.

För min del är han delaktig nog. Går inte med till kontroler hos barnmorskan men å andra sidan jobbar han borta mycket och det är svårt att boka tider efter hans schema. Han var inte med mer förra graviditeten heller. Ingen av oss planerar eller inhandlar dess mer men vi har ju allt färdigt sen sist.

Måste nog säga att jag själv känner mig rätt icke delaktig i den här graviditeten, hinner liksom inte med. Annat var det förra gången när jag tyckte att jag inte tänkte på något annat och ägnade all ledig tid åt planering av än det ena, än det andra.
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?