Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:37:49 följande:

Bruna flytningar är ju inte helt ovanligt på bim så det är nog ingen fara. Men jag förstår om du oroar dig.. Själv går jag och är orolig över att mitt enda symtom som jag har haft har börjat avta. Har haft spända och ömma bröst sen äl och idag när jag vaknade så är dom inte spända eller speciellt ömma längre 

Man blir ju så orolig!

Nä jag vet men blir livrädd för ännu ett MF! Usch denna väntan.

Symtomen kan gå fram o tillbaka så det är nog ingen fara <3
  • happylife
    GreenSpirit skrev 2016-09-13 16:52:33 följande:

Jag har molnande värk i äggstockarna/livmodern från och till. Ibland mer i högra äggstocken, tror ägget kom därifrån.

Någon mer som känner igen sig?

Absolut, det molar som aldrig förr här! Känns som mensvärk typ.

Det är fullt normalt. De växer ju för fullt där inne <3 växtvärk!
  • happylife
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-13 17:32:32 följande:

Ja, grattis själv med ju!!! :)

Men nu är jag hungrig igen! hahahaha, helt sjukt!!!

Jag är också jättehungrig! Hungrig en timme efter jag ätit, helt sjuk är det
  • happylife
    Fjäderängel skrev 2016-09-13 16:35:53 följande:

FRÅGA OM FOSTERVATTENSPROV

Någon här som har gjort eller ska göra ett fostervattensprov? Och varför i såfall?

Vill veta lite om det så skriv gärna lite saker om det för ont, varför man ska göra det, varför man inte ska göra det..

Vi kör kub eller nipt. Känns onödigt med fostervattenprov om inget indikerar att nåt är galet..
  • happylife
    Wantakid skrev 2016-09-14 18:28:54 följande:

Jag har skrivit här förut, plussade bim+1 den 8 sep.

Och är beräknad 16 maj :)

Men iförrgår kväll fick jag en brun flytning / blödning med blod

Inte så mycket av själva blodet.

Sen var det inget mer, igår började brösten värka mer & mer och för varje dag som kommer blir symptom tydligare

Men nu fick jag nyligen blod på pappret när jag hade kissat.

Blir såklart jätte orolig för missfall trotts att de tydligen är vanligt med blödningar.

Någon mer som har detta "problem"?

Ja, jag har bruna flytningar sedan bim i måndags! Blev jätterädd först att det skulle eskalera i mens, men bara gammalt blod. Det räknas som normalt så länge det inte gör ont.

Hade så min förra graviditet och det var normalt. Då blödde jag lite också men bebisarna, de var två, mådde bra. Så man får försöka ha is i magen tills man kan göra första ultraljudet! Det är väldigt jobbigt
  • happylife
    Wantakid skrev 2016-09-14 19:19:09 följande:

Åh tack så mycket för ditt svar.

Ringde 1177 i förrgår kväll i panik, lite överdrivet nojig kanske men vill verkligen ha bebis.

Och hon sa bara "låter som tidigt missfall" medans jag såg på 1177s hemsida att de är "normalt"

Men nör hon sa så, blev man ju extra nojig.

Men det som gör mig nojigast är de klara blodet men det är ju så pass lite egentligen.

Ska försöka slappna av, har inskrivning 21 okt, och första ultraljudet 9nov, går då in i v 13 precis.

Men det känns så långt dit nu! :(

1177 är faktiskt riktigt knäppa och dumma ibland. Slutat ringa dit.

Det är ju tyvärr så att de kan vara både normalt och inte normalt. Och det enda man kan göra är att vääänta. Såå drygt! Men tänk positivt. De är säkerligen normalt!
  • happylife
    Yopas skrev 2016-09-18 11:40:30 följande:

Är det någon mer som har bruna flytningar? Jag vet att det kan vara normalt i en tidig graviditet. Men undrar hur man ska veta vad som är en okej mängd och vad som är en för myclet mängd med bruna flytningar?

Jag har absolut inte ont, bara vanlig mensvärk, och mina symptom har inte försvunnit och det är ju ett gott tecken såklart! Men tänkte mest om det var någon som haft liknande och vet när man ska söka proffisionell rådgivning så att säga? :)

Ring inte 1177. Dom är sämst när det gäller tidiga graviditeter. Ringde dit förra grav, hade blödningar å mensvärk, dom sa art det låter som ett missfall. Jag grät o trodde på dem. Fem dagar Senare var jag på vul å såg två hjärtan slå!
  • happylife
    Tiiffany skrev 2016-09-28 12:47:30 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+2) och känner ingenting. Har bara haft mensvärk i ca 2 dagar men ingenting nu. Jag var igår v5+1 i Sophiahemmet för undersökning och VUL, sedan lämnade jag blodprov och fick idag svar på att det ser bra ut. Ska ta ett till blodprov imorgon för att jämföra ifall hormon nivån går upp. 
    Vad ser man på VUL 5+2?
    Skönt att få lämna blodprov!
    Jag gjorde också vul idag 5+5, jag hade tur och fick se hjärtat slå
  • happylife
    Tiiffany skrev 2016-09-28 12:56:38 följande:
    Man såg inte så mycket, man kunde se en liten hinnessäck :) Jaha kan man se hjärtslag redan v5+5? 
    Ja, det står att hjärtat börjar slå i början av v 6
    men de kan dröja också utan att det är konstigt, kan va olika kvalitet på ul apparaten också!
Svar på tråden BF maj 2017