Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF maj 2017

Tiiffany skrev 2016-09-21 09:14:08 följande:

När fick ni era symptom? Jag är i vecka 4+2 och känner absolut ingenting 

Kom några dagar före bim. Nu i v 8 är det vidrigt, illamående till tusen, allt smakar illa eller luktar konstigt. Brösten kan jag knappt röra och fogarna och ljumskar gör ont redan nu.

Men jag kräks inte så är glad för det : ).
  • Bustrollen
    pimpim78 skrev 2016-09-21 10:30:39 följande:

Hej,

Hur får man veta adressen till fb gruppen ?

Är det du som har den ?

Mvh Pimpim

Skickat pm så kan jag ordna det.
  • Bustrollen
    StinaLisa skrev 2016-09-25 07:50:03 följande:

Lägg gärna till mig men kan inte gå in och skicka PM. Är det en helt vanlig stängd grupp så ingen kan se utomstående ????

Gruppen är hemlig så går nog inte ens att söka på den tror jag. Skickade pm till dig nyss : )
  • Bustrollen
    Fjäderängel skrev 2016-09-29 09:23:53 följande:

Någon mer som har börjat få foglossning?!

Jag det kommer tidigt denna gång. Är överrörlig sen innan med så ganska väntat. Hade med bägge barnen också så tyvärr ingen nyhet här. Har köpt ett bälte att ha på om jag ska gå mycket en dålig dag.
  • Bustrollen

1/5 FruHolmli , Anotherone

2/5 Amerhyst4

3/5

4/5

5/5 fjäderängel, sabbet, bustrollen

6/5 Freijah

7/5

8/5

9/5 christina_gävle

10/5

11/5 Paincake

12/5

13/5

14/5

15/5

16/5

17/5

18/5 Ika_109

19/5

20/5 jooo, Lotten

21/5

22/5

23/5

24/5

25/5 JoJoNo

26/5

27/5

28/5 - Tiiffany

29/5

30/5 Vi259

31/5

• Bustrollen
    Goo skrev 2016-10-01 19:24:36 följande:

Hej!

Jag ansluter mig till tråden! Ni har ingen  sån hemlig facebookgrupp eller är sugna på att starta en? Förra gången jag var gravid var jag med i en sådan och tyckte det var trevligt.

Jag är äntligen gravid efter drygt 2 års försökande. Blev klara för IVF i vintras men blev precis då spontangravid, stor lycka, men sedan MA som upptäcktes i v 13. Fostret hade då varit dött i ca 4 veckor...Så i maj började vi med IVF. Fick ut massor ägg (20 st) och satte in ett, som inte tog sig. Sedan följde en lång väntan över sommaren, då kliniken var stängd. I slutet av aug fick jag äntligen sätta in en fryst blastocyst, fem dagar gammal. Fick ganska svaga streck på stickan, men dock streck! Har varit väldigt orolig dessa veckorna pga min historia, det svaga strecket och en del konstiga magkramper. Men i torsdags var vi och gjorde VUL på kliniken och fick se ett litet hjärta som pumpade för fullt, och en liten krabat som var exakt så stor som den skulle vara. Grät av lycka.

Är beräknad till 17/5. Ska man skriva in sig själv i listan, eller gör trådskaparen det?

Bor i Stockholm och är 34 år gammal (om två veckor iaf, hehe). 

Finns en grupp, skicka PM så tar vi det där : )
  • Bustrollen
    Goo skrev 2016-10-01 22:14:46 följande:

Det står att din presentation är privat, så jag vet inte hur man gör då?

Tror min ska vara ändrad nu, står att du är privat med.
  • Bustrollen
    Freijah skrev 2016-10-03 19:58:16 följande:

Går inte att pma dig eftersom du har privat profil :)

Kan du pma mig om Facebook gruppen?

Du står som privat med. Ändrade min nu tror jag.
  • Bustrollen
    Lundis skrev 2016-10-08 14:28:16 följande:

Jag vill också gärna gå med i fb gruppen:)

Fattar inte hur man gör här då skulle någon vilja skicka pm till mig med gruppens namn ?:)

Skickade till dig.
  • Bustrollen
    Therese83 skrev 2016-10-08 14:11:03 följande:

Hej! Jag är i v 8, första graviditeten. Går gärna med i fb gruppen. Kan någon pma mig?

Lyckas inte skicka till dig, testa och skicka du.
  • Bustrollen
    Nelah skrev 2016-10-08 15:17:33 följande:

Är du gruppen hemlig så ingen ser den?

För då kan även jag tänka mig att gå med :)

Japp, hemlig. Så ingen utanför gruppen ser
  • Bustrollen
    Pedagog200701 skrev 2016-10-15 11:45:23 följande:

Har mailat (via fl) men inte fått något svar eller inbjudan.

Inte inne varje dag tyvärr. Skickade nu när jag såg det..
  • Bustrollen
    jooo skrev 2016-10-14 07:18:54 följande:

Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?

Jag. Fått höja mitt levaxin en gång och prover är tagna och inbokade.
  • Bustrollen
    ika_109 skrev 2016-10-21 09:46:17 följande:

Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)

Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.

Har Ni börjat öka i vikt?

Jag mår fortfarande illa (v 13) så 5 kg ungefär har jag gått ner nu. Men jag har ju en övervikt sen innan med så ingen större skada inte här. Så länge man mår ok och får i sig vätska och lite energi så är det ju ok.

Gick ner mycket i början med första barnet så slutade på +-0 då. Andra blev det nog ca 12 kg tror jag. Så blir nog en 10-15 kg upp denna gång skulle jag tro.
Svar på tråden BF maj 2017