• Jeahla

Tack så mycket! :)

annadenise skrev 2016-09-10 16:06:40 följande:

Grattis:)!!!!

Tack så mycket! :)
  • Jeahla
    Apelsin55 skrev 2016-08-28 08:19:58 följande:

Hej och grattis! Jag hoppar oxå gärna in i den här tråden. Plussade igår och har bf 8 maj (dagen efter min 30 årsdag :)). Jag hoppas så att allt går vägen! Det blir vårt andra barn, har en 1,5åring nu så hon kommer vara nästan 2,5 då.

Jag har haft ont i ländryggen och fått ett migränanfall (fick jag även förra graviditeten). Är lite nervös för illamåendet, kommer ihåg det som den värsta perioden.

Blir kul att följas åt! Är det nån som börjat må illa redan? Några kul cravings någon?

Jag spydde varje morgon första månaderna med min förra graviditet, men mår inte alls illa nu denna gång. Känner inte av nånting faktiskt.
  • Jeahla
    Anotherone skrev 2016-08-29 10:05:01 följande:

Hej!

Jag har bf 1/5 med mitt andra barn. Fick in en lyckoträff nu under sommaren och är så glada! Storasyskonet har precis börjat fyran så det blir spännande att få en bebis hemma igen!

Så roligt, jag väntar också en sladdis, andra barnet bf 1/5. Storebror går i femman.
  • Jeahla
    MammaBecka skrev 2016-09-11 08:06:20 följande:

Jag väntar också en sladdis :) mina barn är 8 och 11 år :)

Vad kul med fler i samma sits. Det känns både jätte jätte kul med en liten igen och lite läskigt. Hur känner du? Så din stora är också 05?
  • Jeahla
    MammaBecka skrev 2016-09-11 16:53:35 följande:

Ja vad kul för då kan man relatera lite till varandra :)

Ja min stora är född 05, i mars :) jag känner precis som du, det ska bli så mysigt med en liten knodd igen, jag har velat det i många år men inte blivit av pga att jag separerade från barnens pappa för 4 år sen. Men så träffade jag min sambo för 1,5 år sen och båda ville ha barn så nu sitter vi här :) samtidigt så är det lite skrämmande eftersom man är van vid att barnen kan sköta mycket själva nu för tiden :)

Ja precis :)

Min kille är född januari 05. Också längtat efter fler barn i många år. Jag och sonens pappa separerade när sonen var nästan tre

:(

Killen jag har nu har jag inte känt så värst länge typ 8 månader. Men vi båda längtar jätte mycket efter barn. Så det blir andra barnet för mig, första för honom.

När har du bf? Eller har du nämnt det redan kanske.
  • Jeahla
    MammaBecka skrev 2016-09-11 18:50:11 följande:

Aha, då är vi ju i ungefär samma sits där med, med separation och nya sambos :)

Enligt våra beräkningar så är bf 14 maj. Går in i vecka 6 imorgon. Har koll på när jag hade äl så borde stämma ganska bra. När har du bf? :)

Bf 1/5 :) länge velat ha ett maj barn så det blev jättebra. Går in i vecka 8 nästa vecka, längtar till v 12. När ska du berätta för dina barn att de ska få syskon?
  • Jeahla
    MammaBecka skrev 2016-09-12 21:44:07 följande:

Jag berättade faktiskt i förrgår. Vi vill kunna prata om det öppet här hemma och dom har märkt att jag varit sjukligt trött så vi kände att vi ville berätta :)

När ska ni berätta?

Vill vänta förbi v 12 iaf. Tror desvärre inte han blir "thrilled" av att få veta att han ska få ett nytt skrikigt syskon.
  • Jeahla

Jsg funderar lite på det här med ätande och viktuppgång. Man ska ju tydligen inte äta så värst mer än vanligt när man är gravid. Förra gången jag var gravid (tolv år sedan) åt jag enorma mängder och gick upp 18 kg. Men sen när jag ammade så gick jag ner allt plus att jag gick ner ytterligare nästan tio kg. Så jag behövde ju de extra kilona som jag gick upp. Så.. Jag undrar.. äta mycket eller hålla igen lite?

• Jeahla
    bebisdags skrev 2016-09-13 17:55:41 följande:

Ingen?:/

Jag har läst att det är vanligt att få det under graviditeten för man är extra känslig. Har det själv till och från. Säkert inget att oroa sig för.

Ibland är jag förstoppad och ibland diarré :p
  • Jeahla
    bebisdags skrev 2016-09-13 22:01:59 följande:

Tack för svar, åh då känner jag mig lite lugnare! :D

????
  • Jeahla

D

Jeahla skrev 2016-09-14 13:04:56 följande:

????

Det var menat vara en smiley

:)
  • Jeahla