• Wantakid

BF maj 2017

Hej, jätte kul att hitta denna tråd!

jag hoppas allt går jätte bra för er, jag själv plussade faktiskt igårkväll.

Jag har själv haft väldigt konstig mens de sista månaderna, den har varit tidigare och tidigare för varje månad.

Så från att ha bim runt löning, till att ha bim 7 sep denna månad.

Antar att det är nu allt "ställt sig till rätta" efter p-piller, p-stavar osv, slutade med alla preventivmedel för ganska exakt 2 år sen.

Men allt känns så himla overklig, och grejen är att jag har varit skengravid många gånger och trott jag varit gravid.

Men nu var jag bombsäker att det inte var någonting överhuvudtaget, tills jag fick svart på vitt att det är så.

Och idag har jag insett beteenden de sista veckan som jag inte riktigt reagerade på förens nu när jag vet att det är sant

Antar jag inte är ensam om just detta?

• Wantakid

Haha håller med dig!

Detta är min första graviditet, första plusset på Stickan och allt är så himla nytt.

Men det är kul att inse vad som händer med kroppen redan såhär tidigt.

Funderar på att testa ännu en gång fast med ett digitalt, i början av veckan

men plussat på 4 stickor sammanlagt så är redan ganska säker

happylife skrev 2016-09-10 08:29:33 följande:

Grattis till plus

Samma här, i början av veckan tyckte jag att min man luktade äckligt, prutt och svett Hahahah stackarn. Det är nu i efterhand jag förstår. Min graviditetsnäsa har vaknat!

• Wantakid

Stort grattis! ????

Första?

Jag hade bim i onsdags!

Testade positivt bim+1 som först, med kvällsurin.

happylife skrev 2016-09-11 06:38:25 följande:

När har du bim?

Jag vågade mig på ett digitalt idag, dagen innan bil och äl+13 och till min lycka var det positivt! Gravid 1-2 <3

• Wantakid

Oj frågetecken som dök upp efter grattis ska absolut inte vara där! Hahah

Wantakid skrev 2016-09-11 06:45:54 följande:

Stort grattis! ????

Första?

Jag hade bim i onsdags!

Testade positivt bim+1 som först, med kvällsurin.

• Wantakid

Det är första

Vill göra det samtidigt som det känns onödigt då jag faktiskt vet att jag plussat & gjort det på alls fyra jag tagit med sticka.

Vi får se hur jag gör, men ska ringa imorgon och "skriva in mig"

Har en sjukdomshistoria med reumatism & lite, vilket inte ska påverka men ska ändå förklara allt så de kan kolla läget ifall något skulle vara knas.

Hoppas verkligen bebis vill stanna nu, lycka till!

happylife skrev 2016-09-11 06:50:57 följande:

Tack det är mitt tredje barn, men mina två första (tvillingar) förlorade vi i v 16-17 i mars.

Så om vi nu får ett barn blir det första levande <3

Och du?

Ok men då kan du ta ett digitalt nu

• Wantakid

Jag har skrivit här förut, plussade bim+1 den 8 sep.

Och är beräknad 16 maj :)

Men iförrgår kväll fick jag en brun flytning / blödning med blod

Inte så mycket av själva blodet.

Sen var det inget mer, igår började brösten värka mer & mer och för varje dag som kommer blir symptom tydligare

Men nu fick jag nyligen blod på pappret när jag hade kissat.

Blir såklart jätte orolig för missfall trotts att de tydligen är vanligt med blödningar.

Någon mer som har detta "problem"?

• Wantakid

Åh tack så mycket för ditt svar.

Ringde 1177 i förrgår kväll i panik, lite överdrivet nojig kanske men vill verkligen ha bebis.

Och hon sa bara "låter som tidigt missfall" medans jag såg på 1177s hemsida att de är "normalt"

Men nör hon sa så, blev man ju extra nojig.

Men det som gör mig nojigast är de klara blodet men det är ju så pass lite egentligen.

Ska försöka slappna av, har inskrivning 21 okt, och första ultraljudet 9nov, går då in i v 13 precis.

Men det känns så långt dit nu! :(

happylife skrev 2016-09-14 18:37:53 följande:

Ja, jag har bruna flytningar sedan bim i måndags! Blev jätterädd först att det skulle eskalera i mens, men bara gammalt blod. Det räknas som normalt så länge det inte gör ont.

Hade så min förra graviditet och det var normalt. Då blödde jag lite också men bebisarna, de var två, mådde bra. Så man får försöka ha is i magen tills man kan göra första ultraljudet! Det är väldigt jobbigt

• Wantakid

Är det någon här som vet priset för ultraljuds bilder?

Nu är det ju flera veckor kvar tills det är dags, men är bara lite nyfiken.

Inte för priset egentligen spelar någon större roll, men är man nyfiken vill man ju veta haha!

• Wantakid

Jag startade min morgon med att bara gråta, av okänd anledning.

Efter någon timme när jag gick och kissa började jag blöda, och hållt på hela dagen tillsammans med motvärk/mensvärk

Ingen kraftig värk men den finns där.

Har pratat med bm men de säger bara att man ska vänta och ta ett nytt test om 2 v för att se om jag forfarande är gravid eller inte! :(

Är så himla ledsen, hoppas verkligen inte det är missfall trotts allt

Är bara i 5+2 så stor risk är det ju,

Lycka till allihopa och grattis till era plus, jag hoppas jag också får vara med på er resa med en frisk bebis i magen

• Wantakid

De tyckte jag skulle vänta i två veckor ja, för att göra att eget graviditetstest hemma. Men jag kommer åka in till gynakuten antingen under helgen eller i början utav veckan, får överdriva och säga att jag har extrema smärtor sä de måste kolla.

Ska försöka dra ut på det några dagar iallafall så de kan se något ifall de faktiskt finns något kvar där inne.

Så kanske jag kan få ett svar direkt om de finns något levande eller ej, så man kan fortsätta liksom.. det enda man gör just nu är att grubbla över om de kan finnas något eller inte

Fjäderängel skrev 2016-09-16 22:52:20 följande:

Ska du vänta 2 veckor?! Senaste jag trodde jag var gravid ( hormonerna spökade för mig) så fick jag "missfall" och då ville dom jag skulle åka in akut...

• Wantakid

Var beräknad BF 16/5

Började blöda i måndags, flytningar som eskalerade i kraftig blödning i fredags, och blöder ännu

Har nu precis kommit hem efter ett vul som bekräftade missfall.

Min första graviditet, försökt bli gravida från & till i två år så när plusset fanns så kändes det helt magiskt.

Nu är det bara att vänta ut nästa mens..

Stort grattis till alla som plussat och lycka till med graviditeten!

Kom ihåg att alla blödningar inte leder till missfall

Kram

• Wantakid

Det började i brun flytning/blödning som sen var lite aprikosfärgad.

Kände ingenting, och fick höra att det är vanligt och ingen fara då det är gammalt blod.

Försökte slappna av och vande mig med tanken att det säkert inte var någon fara.. men efter ett par dagar (fredags) eskalerade det i kraftig mensvärk & riktig blödning som en mens ungefär,nästan kraftigare som fortsatte hela fredagen. satt jag på toan rann det ut kagulerat blod men blödningarna avtog lördagkväll efter mycket vila.

Ju mer jag rörde mig, lyfte & ansträngde mig ju mer blödde det, och drog igång igen söndag och blödningarna går nu upp och ner hela tiden,

Värken har inte alls varit som i fredags men haft känningar, ilningar vid blygbenet och stickningar i magen,

Vid vul idag var jag öm vid högra äggstock men värsta värken satt faktiskt mitt i tjejmagen, så ont när hon rörde att jag ville gråta & skrika rätt ut.

Så nu är det bara att vänta på nästa mens sen börja med stickor, ingen idé att försöka innan för jag har så fruktansvärt ont så skulle inte klara av att ha sex just nu tyvärr.

Hur är dina blödningar? Och hoppas inte jag skrämmer upp dig!

Yopas skrev 2016-09-20 11:27:56 följande:

Jag går inte kolla om mina blödningar är ett missfall förrän om 3 veckor. Jag har ringt massor av olika gynekologer, men alla ber mig att vänta till min inskrivningsdag som är den 12 oktober.. hade du inte under ditt missfall? Hur mycket var kraftig blödning för dig? :(

Jag är jätteledsen för ditt missfall! :(

• Wantakid

Man behöver ju inte blöda mycket men en liten brun flytning är nog absolut ingen fara, det är ju helt normalt då de "rensas" i kroppen och lite blödning efter sex har jag också hört är normalt då man är lite känsligare än vanligt!

Du behöver nog absolut inte oroa dig, lycka till! :) för mig märktes det att det var missfall med all blödning & värk! Ville bara få det bekräftat direkt pga jag har så himla ont & är öm nertill.

GreenSpirit skrev 2016-09-20 11:36:13 följande:

Jag fick ju en babyliten brun flytning på dagen som jag skulle ha mens, tror ägget fäste, och sen lite lite rött när jag kissade en natt efter lite väl häftigt sex.

Och alla symptom är kvar, brösten gör väldigt väldigt ont och jag har gaser och mår lite illa när jag är hungrig, plus kissar väldigt ofta.

Så denna gång är jag hoppfull! :)

Går in i vecka 6 idag men kommer köpa ett test på måndag för säkerhetsskull igen.

Är allt positivt och bra kommer jag bli överlycklig och först då bokar jag in en tid för inskrivning.

Vad tror ni? Hade väl blött mer om det var Mf?:)

• Wantakid

Självklart. Bra att du är positivt! Ursäkta frågan men tumör? :/ Jag var svullen redan bim+1 och fortsatte svullna varje dag som gick tills mitt missfall i v 5+6 så hade mitt klarat sig hade jag nog blivit "stor" ganska fort, vissa blir ju det så du kanske får en bebismage fort :)

GreenSpirit skrev 2016-09-20 14:41:14 följande:

Tack för ditt fina svar!

Ja jag håller modet uppe!:)

Hoppas hoppas hoppas, magen är svullen redan men beror nog på tumören som är i.

Men nu ska jag bara tänka positivt!:)

• Wantakid

Blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i? Jag förstår din oro, men får du ont så ring till kvinnokliniken / gynakuten och säg att du har ont och vill kolla läget. Är det missfall så blir man super ledsen när de berättar det, men samtidigt är det så himla skönt så man kan gå utifrån det istället för ovissheten!

Jag har varit yr från och till, igår efter vi var på vul var det värsta, såfort jag stod upp / rörde mig svartnade det för ögonen och har fortfarande super ont i livmodern.

Blir jag inte bättre inom en vecka eller två så får de göra ett nytt vul + prover för att kolla så de inte är någon infektion eller någonting hos mig.

Yopas skrev 2016-09-20 13:06:52 följande:

Nej du skrämmer inte upp mig! Jag är ganska övertygad om att det är ett mf jag har har/haft. Det började med bruna flytningar som sedan kom varje gång jag kissade, och då var det rinnigt. Efter det började det komma färskt blod varje gång jag kissade. Det har inte kommit mycket i själva trosskyddet jag kan ha ett och samma trosskydd i 3-5 timmar. Men när jag sätter mig för att kissa kommer det alltid ett par droppar blod. Jag blöder nästan ingenting om nätterna. Men igår morse så kom levrat blod. Jag har ju såklart ringt min bm och hon trodde att detta kunde vara en ofarlig blödning och att det koagulerade blodet kunde vara det som inte kommit ut under natten. Jag har heller inte haft ont någonstans.

Jag blir galen över att de ber mig vänta 3 veckor innan jag kan få något svar :(

• Wantakid

Grattis till plusset! Jag kontaktade mvc ganska fort efter jag plussade, första grav och ringde redan några dagar efter redan!

Det gör man som man vill, men nästa gång avvaktar jag nog pga missfallet jag precis fick.

Kändes såklart skönt att redan från början ha tider att längta efter men nu blir mitt uppdrag istället att ringa för att berätta att det är missfall och tiderna ska avbokas ;/ men det är ju såklart skönt att ringa tidigt för då kan man få svar pp frågor osv man kanske har och det känns mer verkligt när man för tider för inskrivning och ultraljud

Bunny on speed skrev 2016-09-21 07:03:04 följande:

Vad händer nu? När kontaktar man mvc?

• Wantakid

Hur har det gått? Självklart bryr jag mig, jag hoppas verkligen det blir bebis för din del

Jag tappade de flesta symptom ganska fort, men jag hade ganska tydliga den sista veckan av grav!

Ont i ryggen kan vara både missfall & vad jag försått som även gravid också, jag själv hade superont men jag har en reumatisk ledsjukdom som sitter framförallt i min rygg/bäcken så kan inte svara på om det var sjukdomen eller missfallet som värkd hos mig. Gasig och krasslig i magen var jag fram tills graviditeten slutade, men alla är vi ju så himla olika.

Jag har fortf inte tagit något nytt grav för att konstatera att hormonerna är ur kroppen men de konstaterade att de inte fanns några tecken på grav kvar så jag avvaktar, väntar in nästa mens och går på stickor efter det.

Har jag tur kanske jag hinner bli gravid innan, men vet ju aldrig har slutat blöda och kunde ha sex redan ikväll efter den hemska smärtan jag haft i livmoder så det är häftigt hur fort kroppen faktiskt läker!

Håller tummarna för er, hoppas allt går bra

Yopas skrev 2016-09-21 12:25:52 följande:

Jag blödde lite igår, då var drt klarrött. Idag har det inte kommit något än så länge.. bara lite, lite brunt när jag torkat mig! Bm frågade om jag hade några symptom kvar. Men det är svårt att säga eftersom jag inte haft några jättetydliga symptom förutom molvärk. Igår och idag är jag öm över svanken. Är gasig och halvkrasslig i magen. Jag har fortfarande inte haft något ont! Är ömmande svank ett gravsymptom eller missfallssymptom? Just i skrivandes stund känner jag mig något uppblåst också!

Alltså allt är så himla diffust. Min bm sa att jag skulle göra ett nytt test nästa vecka och sedan ett till test under inskrivningen i oktober för att vara helt säker. Så vi får se!

Hur mår du? Gullig du är som tänker på mig!!

Svar på tråden BF maj 2017