• Snurrfia

Bim 4-6/9 någon mer?

InaLo skrev 2016-08-25 12:06:13 följande:

Hej!

Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.

Hej InaLo

Här är en till som tycker att dagarna går riktigt långsamt har Bim 30/8-1/9, och detta är väl egentligen vårt första riktiga försök. Kan ändå inte låta bli att hoppas och överanalysera varje litet "symptom". Har du något symptom ännu? Vilket försök är ni på?
  • Snurrfia

Jag är 36 år och hade min första graviditet när jag var 21, oplanerat och åt p-piler så om vi nu lyckas blir det väl ett riktigt "sladdbarn" Min sambo är 39 och har inga barn sedan tidigare. Innan vi påbörjade verksamheten hade jag ingen tanke på att det kan ta tid, men nu börjar man (redan) tänka att det kanske inte kommer att fungera, att man är för gammal osv, riktigt nojig. Skönt att veta ändå att det är fler som är 30+ här. Funderar på att testa någon dag innan BIM och nästa månad köra med ÄL-test, använder ni något sådant? Denna månad har vi bara gått efter appen WomanLog (faktiskt är ganska bra och verkar stämma).

Håller tummarna att vi alla får plussa tidigt

• Snurrfia

Jag hade nog börjat räkna dagen efter ÄL som 1, men vet inte om det är korrekt. När man tempar måste man då göra det några månader för att få bra koll? Och behöver man någon särskild termometer? Vad jag har läst är väl att tempen går upp efter ÄL och om man är gravid hår den inte ner igen?

Försöker minnas symptomen från första graviditeten, men det var ju så länge sedan.

Tänker också att det kanske är bättre att få ett minus innan mens utifall mensen får för sig att krångla, de två sista månaderna har den varit helkonstig.

• Snurrfia

Det borde ju vara ett bra tecken InaLo

Jag tror att jag känner av lite för mycket men har haft lite molvärk, känt mig lite febrig till och från och lite halsbränna (har det aldrig annars) sedan kom en konstig vit flytning ungefär 5 dagar efter Äl, men nu är den borta igen. Vet inte om jag brukar ha det, det är ju inget jag brukar fundera över i vanliga fall. Var dock extremt skengravid förra månaden och var tillochmed upp och kräktes några morgnar så vet inte om jag vågar lita på mina symptom. Men någon gång mellan imorgon och torsdag har jag BIM så jag tänkte testa imorgon bitti, har dock inte så höga förhoppningar. Inte många dagar kvar för dig heller, när tänkte du testa?

• Snurrfia

Ja självklart var flytningarna något som googlades flitigt, tydligen kan det vara ett tecken eller inte alls. Antar att om det är annorlunda så kan det vara det, men har man då ingen koll så är det omöjligt att veta. Underligt var det att den kom i fyra dagar och sedan försvann men efter 14 år med spiral, utan mens och ingen pms bara lite flytningar och uppblåst då och då (utan att fundera på när och varför) känns väl allting väldigt nytt och konstigt.

Att tänka på annat känns smått omöjligt när man hoppas så mycket, men det hade kanske varit hälsosamt.

Hoppas dock att det blir en riktigt bra vecka och helg men många +

• Snurrfia

Beklagar ert MF och hoppas att det går bra mycket snart Mila.

Totteplopp min glada gubbe kom upp när man tryckte kolon+bindestreck+slutparantes altså : - ) som på gamaldags vis, men vet inte hur man gör andra gubbar.

• Snurrfia

Inte många dagar kvar nu

Det blir test i helgen för mig också om inte mensen hinner före. Försov mig imorse och sambon åker iväg på jobb till på fredag.. så jag hoppas att veckan går fort och att tant röd fortsätter att lysa med sin frånvaro.

• Snurrfia

Tror att det idag är 14 dagar sedan jag hade ÄL och senast idag borde mensen komma. Den brukar alltid starta under e.m/kvällen så jag antar att det här blir en lång dag med många toalettbesök.

Hade hemska hugg i magen i lördags och har sedan dess haft lite värk till och från, hoppas att det kan betyda något

• Snurrfia

Är nu lite förrvirrad mensen skulle ha kommit någon gång mellan tis/to, så är på bim+4/2 någonting. Testet igår eftermiddag visade ett stort - inte en tillstymmelse till + hur jag än vred och vände på stickan. Myste till det lite men mannen imorse och upptäckte någon timme efter att det var lite ljusrosa på pappret, det har aldrig hänt efter sex tidigare och tänkte då att det nu var mensen som startat.. Har nu laddat upp med bindor men det har inte kommit något mer efter det. Har inte ont eller något men undrar såklart vad som försiggår där inne. Kan jag ha testat för tidigt eller kan det vara någon sorts infektion eller liknande?

Undrar också om det är någon annan som har eller planerar testning i helgen, att höra om några efterlängtade + i helgen hade varit trevligt

• Snurrfia
    Micka! skrev 2016-09-03 15:09:56 följande:

Är också förvirrad, min mens har inte kommit igång än, haft spottings i 4 dagar. Imorgon är det bim, tar ett test om det inte kommit igång då!

Knepigt för din del, men jag har varit med om det förut, då var mensen försenad, och myset kickade igång mensen, men det tog ett tag!

Hoppas att vi plussar ändå å att det inte är någon dum tant! Men själv är jag mer inställd på mens.....

Det är nästan som att kroppen börjar krångla för att skoja med en

Håller tummarna för dig att den inte kommer imorgon.

För mig tror jag att det var så att det kickade igång för nu har det kommit lite mer så det är nog mens på g. Har iallafall beställt hem massa ÄL test till nästa månad, nu när mensen tydligen börjat flytta fram varje månad är det knepigt att hålla koll. Innan vi började försöka var den punktlig 28 dagar runt kl. 3-4 på eftermiddagen efter första försöket 30 dagar och nu 32 dagar. Nåja bättre än - och ingen mens ändå.
  • Snurrfia
    Micka! skrev 2016-09-04 08:52:10 följande:

Testade nu på morgonen, vet inte vad jag ska tro!

Tycker att det ser riktigt bra ut Stort grattis!!!
Svar på tråden Bim 4-6/9 någon mer?