Bim 4-6/9 någon mer?
Hej!
Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.
Hej!
Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.
Hej hej!
Totteplopp. Är också på första försöket. Tänk om man kan ha det så bra att det tar sig direkt.
Jag har semester tills på måndag. Hoppas det känns som att tiden går fortare då.
Snurfian. Jag har inga symtomen en är bara på äl+3eller4 men snart börjar symtomkännandet på fullt.
Kommer ni kunna håller med att testa till bim eller efter?
Jag ska försöka hålla mig till bim iallafall, har ett test hemma som jag inte vill slösa bort för tidigt;). Mitt senaste barn kom till på första försöket och känns mer som lucky shot ;), den äldre på tredje. Så är lite pessimistiskt inställd på att det kommer ta tid denna gången, alt mf.
Har ni barn sedan tidigare?
Jag är 36 år och hade min första graviditet när jag var 21, oplanerat och åt p-piler så om vi nu lyckas blir det väl ett riktigt "sladdbarn" Min sambo är 39 och har inga barn sedan tidigare. Innan vi påbörjade verksamheten hade jag ingen tanke på att det kan ta tid, men nu börjar man (redan) tänka att det kanske inte kommer att fungera, att man är för gammal osv, riktigt nojig. Skönt att veta ändå att det är fler som är 30+ här. Funderar på att testa någon dag innan BIM och nästa månad köra med ÄL-test, använder ni något sådant? Denna månad har vi bara gått efter appen WomanLog (faktiskt är ganska bra och verkar stämma).
Håller tummarna att vi alla får plussa tidigt
För mig är det så tydligt med tempen. Den går upp 0.3-0,4 grader dagen efter äl.
Jag har 36.6-36.7 innan äl och 37.0-37,2 efter äl. Min temp går ner samma dag som mensen kommer. Alla har inte så tydliga kurvor men för många är det tydligt.
Du behöver ingen speciel temp men tänk på att det. Kan skilja sig om man druckit alkohol eller tränat hårt dagen hinnan.
Tempar man i örat så har det betydelse om man läget på det örat eller ej.
Tempat man i munnen så har det betydelse om man har sovit med öppen mun eller ej.
Det är alltid säkrast i stjärten.
Sen så ska man tempa samma tid. Jag tempat alltid mellan 06.00 och 07.00
Funderat lite på det här med all mäta tempen. Har hela veckan haft 36.0. Sen igår och idag ligger jag på 36.4 grader. Är det för att jag haft ägglossning precis(23/8)?
Dom sagt. Överanalyserar allt. Fattar inte att det ska vara så den här gången ????.
Jag räknar på att jag ligger ÄL +2
Enligt min app så har hade jag ÄL den 23 beräknat på mensen. Men jag vet inte hur korrekt den är. Har iaf haft "mensvärk" sen fyra dagar tillbaka nu. Men jag räknar med att mensen ska komma den månad.
Tycker mitt luktsinne är starkare nu. Det har varit första gravsymtomen tidigare. Men är rädd för att man söker symtomen.
Någon annan med några symtomen.
Jag har alltid vitaktiga flytningar efter äl oavsett om jag är gravid eller ej.
Känner igen det där med att vara skingrades var det varje månad vi försökte med minsta tjejen.
Jag kommer testa torsadag eller fredag. Äl +10 eller 11.
Har läst på flera ställen " försök att tänka på något annat" hur gör man det.
Det går Max 1timme i sträck av min vakna tid utan att tänka på det.
Gjorde ett test i dag. Negativt. Vet att det kan vara för tidigt men jag plussade på äl+10 med dotter och jag är ju äl+10 i dag. Så det finns inte mycket hop kvar.
Vet att det är svårt, men jämför inte med tidigare. Ägget fäster oftast mellan äl+6-9 så fäste det igår så är det nog för tidigt att se än..
2017 bebis.Hoppas också med dig. Vill gärna se många plus här
Snurrfia. Hoppas mensen håller sig borta. Så svårt det är med symtomen att tyda. Hoppas det betyder att det är någon där inne som ställer till det.
Mika spännande, vi får hoppas att det var blödning då ägget fäster. Och inte någon dum tant som smyger sig på.
Förstår att du känner dig besviken men du har väl hört talas om dom söta junibebisarna. Gör en sån i stället
Ja, du har rätt!! Jag får göra en sån istället Jag kanske tom lyckas pricka in min egen födelsedag den 12 juni!!!
Micka!
Då var det inte röda tanten som kom och ingen söt junibebis. Grattis till graviditeten. Maj är ju inte så tokig heller.
Själv fick jag min mens i går. Så nu jädrar blir det ny tag. Klart man blir besviken men samtidigt är bebisvärkstad en spännande tid i livet. Hoppas så klart att det går fort men också tänkt njuta av längtan även om det skulle ta lite tid. Jag väntar ju på just den rätta bebisen. Vilken tur att det tog 10 månader förra gången. Annars hade det inte blivit just min lilla underbara 5åriga Tejej som det blev. Det var ju just henne jag ville ha!