Inlägg från: Ememem |Visa alla inlägg
  • Ememem

BF Maj 2017

Vet inte vad som är fel med fl, har ändrat en inställning nu så hoppas alla kan PMa mig. Paron, jag tror jag hittat dig men kan inte lägga till dig som vän men jag har skickat ett meddelande på fb. Hoppas det nu var till rätt person :)

• Ememem
    KattenH81 skrev 2016-08-27 21:55:49 följande:

Vad är det för hund på bilden?

En dansk svensk gårdshund, är mest hans nos som syns.
  • Ememem
    Nallip skrev 2016-08-28 16:43:55 följande:

Jag hoppar in här efter positivt besked i fredags. BF beräknat till den 7:E och det verkar stämma med ÄL.

Går det vägen ( håller tummar och tår) så blir det vår 3:a.

Till skillnad från tidigare grav så mår jag redan illa på morgonen hoppas det inte blir värre.

Tidigare grav gick jag på privat mödravård i Sthlm men nu när vi flyttat så tänkte jag nog gå på närmaste. Jag har varit bortskämd med tidiga VUL och inget problem att få göra Nupp test. Någon som vet hur det ser ut vid landstingsdrivna MVC i Stockholm?

VUL ingår inte i nåt basprogram så det får man endast på medicinsk indikation eller tidigare missfall etc. Jag tror dock att KUB med NUPP erbjuds alla i Sthlm.
  • Ememem
    Systernadja skrev 2016-08-29 09:40:29 följande:

Grattis alla plussare!

Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj 

Ringde precis mvc som gav mig en tid i oktober, v 42. Då har jag gått in i v 12. Jag tycker det är ganska sent för ett första besök, men vad vet jag. Det är vårt första barn och har liksom inte full koll.. hehe.

Brukar det vara så? att man får en tid så sent?

Jag går gärna med i FB-gruppen

Hej, ja det är rätt vanligt med ett första besök då, i vissa kommuner erbjuds ett hälsosamtal kring vecka 9. Med sonen hade jag mitt första möte med BM efter KUB kommer jag ihåg, minns att det kändes som en evighet till mötet just när det var första och allt är nytt. Om ni erbjuds KUB så görs det ultraljudet i vecka 11-14.
  • Ememem

Grattis till alla nya plus! Om ni vill vara med i den hemliga fb gruppen så PMa mig så kan ja skicka länken till min profil, så lägger jag till er.

• Ememem
    LoMos skrev 2016-08-31 19:49:04 följande:

Jag plussade igår beräknad till 11 maj. Jag vill också gärna va med i fb gruppen. Vad heter den?

Den är hemlig så den går inte att söka på men PMa mig ditt namn så kan jag sen lägga till dig.
  • Ememem
    misslina skrev 2016-09-02 14:56:31 följande:

Inskrivning 5 oktober, då är jag i vecka 9.

Vet inte om det kändes sent? Kom inte ihåg hur det var sist! Hmmm

Jag ska på ett första möte för att boka tider etc vecka 9 men sen är min riktiga inskrivning lite senare.
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-09-05 01:07:45 följande:

Hur går jag med i fb-gruppen? :)

PMa mig :)
  • Ememem
    Mammaullis1978 skrev 2016-09-05 22:11:16 följande:

Skulle lägga in en bild också men allt blev fel

Testet va positivt precis som jag misstänkte ????

Men jag stannar nog inte här ändå, kände mig inte jättevälkommen från början.

Har man inte plussat har man inte här att göra, fast jag med 80 % visste att jag var lika gravid som alla andra här!!! ????

Och allt kan hända, även om man plussat en gång!

Det var inte meningen att du skulle uppfatta mitt svar som otrevligt men det är en skillnad mellan att vara med här i tråden och att gå med i en fb grupp eftersom allas riktiga namn och identiteter finns där och det är viktigt för många att hålla graviditeten hemlig. Därför är jag mån om att det bara är personer som redan plussat som är med i fb gruppen.
  • Ememem
    Rouge skrev 2016-09-05 18:37:29 följande:

Hej, jag lyckas inte skicka ett PM om fb till fig. Hur gör jag?

LizzzI skrev 2016-09-05 18:47:24 följande:

Jag har samma problem verkar som att appen hänger sig..

Jag har testat att PMa er :)
  • Ememem

Grattis till alla nya plus! Vi är många som gått över till att hänga i en hemlig fb grupp så välkommen dit om ni vill. Använd länken i inlägget ovan och skicka gärna ett PM till mig med ert namn så kan jag lägga till er i gruppen.

• Ememem
    Bettieboop skrev 2016-09-06 09:53:35 följande:

Jag skickade nyss till dig men appen hängde sig så vet inte om du fick det?

Har PMat dig.
  • Ememem
    MammaBecka skrev 2016-09-08 18:00:26 följande:

Jag har skickat ett meddelande till dig :)

Crazzy skrev 2016-09-08 20:18:07 följande:

Har PMat dig! :) 

Har inte fått era PM. Jag PMar er.
Svar på tråden BF Maj 2017