Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Maj 2017

Juniblomma, jag har också testat ett par dagar.. Nu dök sträcket upp på engång och blev lila starkt. Så nu kommer jag sluta testa... Förra graviditeten hade jag inga direkta och tydliga symtom heller så man får bara försöka njuta och se sig som lyckligt lottad ;)

• Teresiat

Bettiboop, jag lider med dig ;) ska på 5 konferenser inom loppet av två månader. Alla dessa är med övernattning, tre rätters med alkohol (kan förstås be om alkoholfritt men det känns uppenbart då)... Oj oj säger jag bara :)

• Teresiat

Bettieboop- haha ja det är bara att kämpa på. Kommer du säga att du kör eller typ lådsas dricka? Vi har berättat för närmsta familjen. Är ganska öppen och håller sällan hemlisar.. Vänner får dock vänta till v 12. Du då?

• Teresiat

Det som är positivt är ju att vi är många som mår bra och har förhållandevis lite symtom. Säkert ingen fara :) ännu är det ju väldigt tidigt också. Många kan ju vara gravida i flera veckor utan att veta om det.,

• Teresiat

Vanliga cb-test ger typ alltid spöktest. Har hängt i några trådar under några år och har sett oooofanligt många plus på cb som inte varit plus egentligen tyvärr.. Testlagret verkar mer tillförlitliga, även jag plussade svagt med testlagret på BIM -4. Tog ett digitalt BIM -3 som blev positivt. Ta ett digitalt. Då får su veta. Lycka till tatami!

• Teresiat

Har få symtom. Trött som tusan, lite känningar i livmodern då och då, förstoppad till och från. Har även haft yrsel titt som tätt.. Ikväll bär det av på en flerdagars konferens. Så nu blir det att fejkdricka alkohol till middagarna.. Ursäkt som tex. penicillin känns genomskinligt.

• Teresiat

Ja det är ju nästan omöjligt om man är i ett mindre sällskap :s jag har tur som kommer gå på stora banketter denna konferens. Jag tänker mingla runt mellan måltiderna och passar då på att tömma mitt glas eller ställa undan glaset. Kommer inte bli lätt men då vi är flera hundra på middagen hoppas jag att ingen kommer notera.. Alla kommer ha fullt upp med alla.. Det blir värre om ett par veckor när jag ska på flerdagars konferens med 15 pers.... Huuuuva... Hur ser det ut för dig mammabacka? Är det med jobbet eller bekanta som det ska kalasas med?

• Teresiat

Haha är det möjligt att lura en hel möhippa så borde en vinprovning vara lätt som en plätt ;)

• Teresiat

Jag stannar här på fl, kommer kanske till FB gruppen efter v 12 men innan dess vill jag vara hemlig med min graviditet. Minns i förra FB-gruppen att typ folks kollegor och typ grannar hamnade i samma grupp. Vipps vet kanske fler än planerat att man är gravid ;p

• Teresiat

Ja men här vet ingen vem jag är, bara någon random på fl ;) har ej gått ut med riktigt namn osv :)

• Teresiat

L91- missade din post. Jag är i v 7, går in i v 8 på onsdag. Mår prima, ytterst lite symtom (precis som med vår förstfödda). Hur mår du?

Min mage har också uppenbart vuxit. Men än så länge är det lugnt. Lite pirrigt, har hört att magen kommer fortare när det är barn två.. Har ni hört samma eller varit mer om det? Jag har varit på konferens med jobbet hela helgen pch det har varit galet svårt att fejkdricka vin osv. Puuust... Sannolikt lär några kollegor misstänka att jag är gravid men men...

• Teresiat

Men oj oj dubbel grattis till dig Stina! Vilken vecka är du i? Säkert ingen fara, tar ju lite tid innan hjärtat börjar slå etc.

• Teresiat

Vi kommer göra privat ul imorgon, men här kostar det tyvärr 800 kr.. Lite saftigare med andra ord. Men som sagt, värt.

• Teresiat

Det är på magen av en barnmorska via privat klinik. Ska en läkare göra ultraljudet kostar det typ 1200. Galet :) men jag vill betala 800 för att känna mig trygg med att den lever. Hade MA 2013 så efter det vill man ha säkra bevis ;p

• Teresiat

Oj blodpropp lät oskönt :( tur att de hittade den till slut! Själv så är man numera i v 16. Mår bra, sannolikt liiite piggare nu till och med. Igår orkade jag för första gången på tre månader se klart en hel film utan att somna ;)

• Teresiat
    caricarito skrev 2016-11-22 23:09:38 följande:

Hej, finns gruppen kvar på FB? Har försökt lägga till trådstartaren som vän och skicka ett meddelande :) Vill gärna vara med i gruppen på FB <3 

Förr fanns det en ren maj-fb -grupp men de verkar inte släppa in fler. Jag är med i en bf våren 2017, kan lägga till dig där om du vill. Pma ditt namn och profilbild på fb Isf :)
  • Teresiat
    caricarito skrev 2016-11-23 20:59:42 följande:

Hittar inte gruppen. Vem ska jag PM:a mitt namn och bild till på FB? :)

Pma mig här på fl så lägger jag till dig på fb. Gruppen är hemig så jag kan bara bjuda in vänner (tror de funkar så iaf)
  • Teresiat

Skriv PM till mig med ditt namn ovh beskrivning av din profilbild. Då kan jag skicka vänförfrågan och sedan efter det lägga till er i gruppen :)

Svar på tråden BF Maj 2017