Inlägg från: Bäbiiiis |Visa alla inlägg
  • Bäbiiiis

BF Maj 2017

Hejhej! Jag tror jag är med barn :D Jag har fått ett antal svaga streck på graviditetstesterna nu idag och igår (testoman javisst) så nu vågar jag nog tro på att det är sant. Jag är bara på äl+7 och har bim på söndag men om detta håller i sig så har jag bf den 22 maj skulle jag tro. Jag har två missfall och en lyckad grav bakom mig. Min son är snart 2 år och vi vill gärna ge honom ett syskon. Jag känner mig oerhört nervös för ytterligare ett missfall men tror ändå på det bästa.

Har ni någon bf-lista jag kan skriva in mig på?

• Bäbiiiis

Hej! Jag är bara i v 4 men känner mig redan extra trött. Förra graviditeten tror jag inte jag blev trött förrän ca v 6 men man glömmer ju hur det var. När satte er trötthet in ni som känner av den?

Är förresten på bim idag och plussade även med cb digital nu. Det känns väldigt skönt att ingen mens kommit även om jag redan visste att jag var gravid.

• Bäbiiiis
    Babydreamer skrev 2016-09-13 14:30:33 följande:

Jag plussade imorse har en son på 4 år och vi har kämpat i 2 år med syskon. Ett MA och ett tidigt mf när vi började försöka sedan ingen graviditet på 1,5 år. Nu verkar jag äntligen ha blivit gravid igen efter en behandling med letrozole

Vågar dock inte tro det riktigt ännu. Känner ingenting förutom lite molvärk och liiiite illamående men kände absolut ingenting innan jag testade positivt så det sitter nog mest i huvudet än så länge

Grattis! Så skönt att äntligen bli gravid efter så lång tid. Håller tummarna för att allt går bra. Jag har också nyss plussat och är i v 5 idag (4+0). Känner inget förutom lite molvärk och kanske lite mer kissnödig.
  • Bäbiiiis
    kohler12 skrev 2016-09-16 10:21:30 följande:

i onsdags va jag o gjorde ett tidigt ultraljud allt såg så fint ut :) veckan stämde med 7+0 i onsdags :) 

bf 2maj 

Så skönt att få se att det ser bra ut :) Själv får jag snällt vänta till kub i början på november. Har inte hittat någon klinik i närheten som gör tidiga vul. Men det känns ok ändå. Hoppas bara tiden går fort.
  • Bäbiiiis
    kohler12 skrev 2016-09-16 21:20:05 följande:

Den 13 oktober ska jag göra ett till :)

Är det någon särskild anledning till att du gör flera tidiga ultraljud? Ska du göra kub också sen?
  • Bäbiiiis
    kohler12 skrev 2016-09-19 10:09:18 följande:

för min livmoder är otroligt skör just nu efter senaste förlossningen 

dem fick öppna livmodern som ett T sist o läkaren sa blir du gravid igen så får du göra lite tidiga ultraljud för att kolla så allt ser bra ut 

men blir att föda med kejsarsnitt med 

Oj det låter lite läskigt. Men bra att du får ordentlig uppföljning nu när du är gravid igen.
  • Bäbiiiis
    Melam skrev 2016-09-20 14:54:30 följande:

Sitter på en buss just nu och resan kommer ta ca 6 h och har så grymt ont i magen ???? Knäppt upp byxorna men är nästan outhärdligt ändå. Bör jag oroa mig tror ni??

Antagligen inte. Man kan ha ont i magen av många anledningar. Är det högt upp i magen eller lågt nere vid livmodern? Det är ju vanligt att man får mkt gaser, förstoppning m.m. som kan orsaka smärta. Särskillt när man är mycket stillasittandes.

Mf/ma tror jag oftast inte känns alls förutom vid själva utstötandet då man kan få värkar som kommer och går ganska regelbundet. Om det nu var det du var orolig för.
  • Bäbiiiis
    Melam skrev 2016-09-20 15:04:15 följande:

Är som kraftig molvärk, så blir orolig d ska va missfall på gång. Fått ont i ryggen idag oxå i ländryggen. Så länge sen jag var gravid så man har glömt bort. Sen är ju alla graviditeter olika.

Molvärk är ju ett typiskt graviditetssymptom. Ont i ländryggen skulle kanske kunna bero på foglossning. Jag har foglossning (hade även förra grav) och det har på mig gjort ont vid svanskotan ungefär och även lite i ljumskarna. Speciellt om jag suttit vid skrivbordet länge eller gått långpromenad eller på annat sätt ansträngt mig. Foglossning kan också göra ont mitt fram på blygdbenet.

De två missfall jag har haft har inte känts alls innan själva blödningen. Så om du inte blöder tycker jag inte du ska oroa dig.
  • Bäbiiiis
    FrökenPT skrev 2016-09-22 04:50:24 följande:

OMG! Tror jag har mitt första plus! Någonsin! ???????????? hade ägglossning kring den 10 september, testade nu på morgonen!

Om det stämmer, när är bf? OMG OMG! Så lycklig om de är så ????????

Grattis! Vilket tydligt pluss du fick trots att det bara gått 12 dagar sedan ägglossning om det var 10 sep. Kanska hade du ägglossning lite tidigare?

Jag hade ägglossning 30 aug och har bf 22 maj så du borde då ha bf 11 dagar efter mig vilket blir 3 juni. Men som sagt, jag misstänker att din äl nog var några dagar tidigare.
  • Bäbiiiis
    Ida96 skrev 2016-09-21 19:42:12 följande:

Hej!

Är i vecka 6 (5+2) och bf 22 maj.

Väntar första barnet så känns väldigt intressant att få vara med här! Kram till er alla

Grattis! Jag är också i 5+2 med bf 22 maj :D
Svar på tråden BF Maj 2017