Inlägg från: Bettieboop |Visa alla inlägg
  • Bettieboop

BF Maj 2017

Åh här vill jag med vara med! Plussade i söndags, tog digitalt på måndagen för att vara säker och där kom ett plus!
    Appen säger att jag idag gick in i vecka 5, bf runt 10 maj.
    Har ni berättat för några ännu eller när ska ni göra det?
    Jag och min sambo är båda 25(fyller 26) och flyttade till hus 1 aug och började då försöka, så det tog sig på en gång! Lyckligt lottade om den lilla vill stanna kvar i magen.

• Bettieboop
    Teresiat skrev 2016-09-02 13:20:39 följande:

Bettiboop, jag lider med dig ;) ska på 5 konferenser inom loppet av två månader. Alla dessa är med övernattning, tre rätters med alkohol (kan förstås be om alkoholfritt men det känns uppenbart då)... Oj oj säger jag bara :)

Haha ja eller hur! Ölprovning idag och kräftskiva imorgon, hela helgen med svärföräldrar mm, sen personalfest om två veckor haha.
    När ska du börja berätta för dom närmsta?
  • Bettieboop
    Teresiat skrev 2016-09-02 17:43:36 följande:

Bettieboop- haha ja det är bara att kämpa på. Kommer du säga att du kör eller typ lådsas dricka? Vi har berättat för närmsta familjen. Är ganska öppen och håller sällan hemlisar.. Vänner får dock vänta till v 12. Du då?

Jag har sagt att jag ska jobba på dagis på förmiddagen imorgon(jobbar extra där på helgerna). Vi vågar inte berätta för några mer än min bästavän förrän vi vet att det faktiskt lever något i magen :) första barnet och är så rädd att något ska gå fel...
  • Bettieboop
    kohler12 skrev 2016-09-03 15:30:35 följande:

hur mår ni alla? 
    jag mår illa så fort jag ser på till exempel Kungliga Lasarettet på tv kan inte se det längre haha 
    brösten är ömma ordentligt men svullnaden över magen har lagt sig 

Haft ytterst lite känningar i livmodern och liiiite ömma bröst, annars ingenting.
    Första graviditeten så hoppas inte att jag blir illamående fram över :( men tiden går såååå sakta! Kan det inte bara bli vecka 12?! När får man gå på ultraljud? Vill verkligen se att något lever där inne.
  • Bettieboop
    Ememem skrev 2016-09-06 00:33:31 följande:
    LizzzI skrev 2016-09-05 18:47:24 följande:

Jag har samma problem verkar som att appen hänger sig..

Jag har testat att PMa er :)
    Jag skickade nyss till dig men appen hängde sig så vet inte om du fick det?
  • Bettieboop

Åååh nej! Premiärspydde igår! Hemskaste jag har varit med om! Någon mer som bara har spytt en dag och sen inget mer eller är det bara att vänja sig? Jag gick in i vecka 10 igår.

• Bettieboop
    L.vv skrev 2016-10-24 21:23:35 följande:

Jag vet inte faktist! Kan man få göra det? Det ända dom sa var att jah skulle få gå på ett första samtal den 3e november

Min barnmorska ville inte göra något tidigt ul, då hon sa att det är endast för dom som har haft flera MF sedan innan. Så jag gick till en privat och gjorde ett vul i vecka 10, för att se så att den lille lever där inne och allt såg bra ut och var på exakt samma datum som min app hade räknat ut. Kostade 300kr och det är ju ingenting för att få reda på att allt är bra!
  • Bettieboop
    Teresiat skrev 2016-10-25 11:34:08 följande:

Vi kommer göra privat ul imorgon, men här kostar det tyvärr 800 kr.. Lite saftigare med andra ord. Men som sagt, värt.

Oj vad dyrt! Här kostar det som ett vanlig läkarbesök. Men är det ett ultraljud(på magen) eller ett vaginalt ultraljud du ska göra?
  • Bettieboop
    L.vv skrev 2016-10-25 20:40:22 följande:
    Å det är ju lätt värt! Vart gör man det då?
    Hos en privatklinik som heter Nova, ligger i Blekinge :)
  • Bettieboop

Hej alla! Jag var med i fb-gruppen precis när den startades(typ) och tog sedan bort mig då vi ville vara hemliga lite till. Jag vill nu jättegärna gå med igen men har skrivit till Emelie men hon har inte läst mitt meddelande på flera veckor :/ finns det någon annan som kan hjälpa mig?

Svar på tråden BF Maj 2017