Inlägg från: evins |Visa alla inlägg
  • evins

BF Maj 2017

Hej allesammans och grattis till era plus!!

Äntligen får även jag börja skriva i en gravid-grupp! Testade positivt idag efter en lång tids kämpande, vi började i april 2016 och har aldrig lyckats få ett plus. Ska på ett första besök för utredning 19/9... men antar att vi kan avboka det nu Enligt gravidappar så är BF 11 eller 13 maj 2017 ! Första barnet för både mig och maken

• evins

Måste fråga, efterom det här är första barnet, när bör man höra av sig oh boka en tid för inskrivning? Har BIM idag och känns lite väl hetsigt att ringa direkt! Vet nån vad som gäller för olika undersökningar typ KUB och sånt här i Region Skåne?

• evins
    Anotherone skrev 2016-08-31 09:08:46 följande:
    Jag testade positivt den 20/8 (BIM 23/8) och tänkte ringa på fredag
    Vissa regioner har så att man först bokar ett hälsosamtal i vecka 7-8 där man pratar rätt länge, allmänt om graviditeten, hälsa osv. Och sen inskrivning i vecka 10-12. Jag bor i Stockholm så jag vet inte hur det ser ut i Skåne.
    Ok! Tack för svar Tänker att jag avvaktar en vecka iallafall så får jag ringa och höra vad de säger Så himla spännande!!
  • evins
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-31 15:10:41 följande:
    Vad kul med en i Skåne!! Vart bor du?
    LizzzI skrev 2016-08-31 15:48:30 följande:
    Jag bor oxå i Skåne!
     Roligt hörni!  
    Själv är jag Lundensare :-P Ni då?

• evins
    LizzzI skrev 2016-09-01 18:10:31 följande:
    Eslöv! Men va kul det är ju nära :)
    Aha, skoj!
  • evins
    Jag hade molande värk i magen några dagar före och efter BIM, kände direkt när jag började bli hungrig för då fick jag ännu mer värk i magen! Så har hållit helt fanatiskt på alla huvudmål och mellanmål dessa dagarna, kände mig hungrig hela tiden! Nu molar det lite mer lagom lite från och till under dagen och den konstiga hungerkänslan är inte så farlig längre! Brösten har varit som ett par jäkla meloner i en vecka och magen väldigt svullen men nu har både dessa sakerna lagt sig lite även om det definitivt inte är borta. Så nu saknar jag nästan mina symtom, tyckte det var så mysigt att bli påmind konstant Tog ett nytt test imorse (bara för att!) och såg ett ännu starkare och finare streck än sist
  • evins

Jag har inga andra symtom just nu förutom väldigt ömma och tunga bröst. Hade molvärk i flera dagar under förra veckan men det har försvunnit. Hoppas jag får fortsätta vara symtomfri (även om det är lite mysigt med molvärk så jag vet att knodden växer på där inne ). Är idag på 4 + 5 !

• evins
    Estrid O Eskil skrev 2016-09-22 10:12:51 följande:

Finns det någon här från Lund ? 

Jajjamensan!
  • evins

Hej allesammans! Har inte skrivit något här sen jag fick reda på att vi blivit gravida, har varit så orolig för att jinxa för mig själv och att något skulle gå snett. Igår var vi på ett andra besök hos barnmorskan och tog blodprov. Idag åkte vi och gjorde ett privat ultraljud, jag har varit så nojig att barnet inte skulle leva eller att ngåot skulle vara fel då min syster råkade ut för en sådan sak vid sin första graviditet. Till vår stora lycka så dök det upp ett FANTASTISKT fint barn på skärmen som sprattlade som en liten galning!!! Det var den mest surrealistiska upplevelse vi någonsin varit med om! Storgrät såklart, haha! Nu kan man äntligen slappna av, och i helgen ska vi börja berätta för folk Blev dessutom framflyttad från 12+5 till 13+2, inte helt fel! Någon annans om varit på tidigt ultraljud än eller de flesta kanske är mer tålmodiga än en själv?

Svar på tråden BF Maj 2017