Inlägg från: Blimama34 |Visa alla inlägg
  • Blimama34

BF Maj 2017

Hej :)

Plussade idag! Första försöket, första barnet. Känns helt otroligt! Svagt streck på remsa och gravid 1-2 på cb digital.

Trodde aldrig de blev nått då jag fick en uvi dagen efter sex och sen inte kunde ha sex då jag hade ägglossning.och åt penicillin i 5 dagar. Har haft ont i brösten i 14 dagar nu och halv dålig i magen samt bruna flytningar i 6 dagar (det brukar jag alltid ha innan mens) men igår upphörde dom.

Enligt en app jag har e BF 13 maj.

Nu håller man tummar o tår att allt kommer gå bra.

Wiiiiiiiiiiiiiieeeee

• Blimama34

Grattis till plusset! Vi ligger lika i veckor! Hört att vissa mvc får man komma till i v 6 redan. Vart bor du?

misslina skrev 2016-09-02 14:56:31 följande:

Inskrivning 5 oktober, då är jag i vecka 9.

Vet inte om det kändes sent? Kom inte ihåg hur det var sist! Hmmm

• Blimama34
    Havregry skrev 2016-09-02 17:27:09 följande:
    Jag har ju inte varit med om detta förut, men pratade med mvc närmast mig idag och skulle få komma redan nästa vecka (borde då vara i vecka 5 bara). Men det kanske skiljer sig mellan olika ställen
    Grattis till dig oxå :) kul att vi är fler i samma v. 

Så här står det på 1177.se sida 
    Inskrivningen

"På många mottagningar görs inskrivningen vid två besök tidigt i graviditeten. Det första besöket bokas ofta inom en vecka från att man har tagit kontakt. Det kan kännas skönt att redan tidigt träffa barnmorskan och få ställa frågor. Då får man också information om alkohol, rökning, droger och läkemedel under graviditeten. Vid det andra besöket, som görs ungefär när man är i tionde veckan, får man mer information. Man lämnar även till exempel urinprov och blodprov, för att se till att allt är bra.

Utformningen av rutiner, stöd och hjälp kan vara lite olika på olika barnmorskemottagningar, men den grundläggande vården är densamma överallt. Det innebär att besöken är glesare i början av graviditeten och blir tätare mot slutet.

Om allt är som det ska besöker man barnmorskan ungefär en gång i månaden till omkring vecka 30, då det blir tätare besök. Det kan vara mellan en och tre veckor mellan besöken, beroende på vilka behov man har och vilket landsting man bor i.

Under en vanlig graviditet kan det bli mellan åtta och tio besök hos barnmorskan. Hur täta besöken är styrs främst av vad man själv har behov av."

• Blimama34

[quote=76938315][quote-nick]Majis17 skrev 2016-09-03 11:47:39 följande:[/quote-nick][/quote]

Va härligt grattis!! Själv plussade jag igår bf:13 maj :)

Svar på tråden BF Maj 2017