Inlägg från: Tatami |Visa alla inlägg
  • Tatami

BF Maj 2017

Hej! Plussade idag och har bf ca 13 maj tror jag. Första graviditeten och har gått igenom ivf-behandling. Har känt det på mig sen i lördags när jag fick ett skolboksexempel på en nidblödning haha :) Så sjukt spännande det här!

• Tatami
    Embla82 skrev 2016-09-01 15:12:10 följande:

Hej! 

Jag fick riktigt svagt positivt igår, v 3+4 och lite starkare idag 3+5, så bf 12 maj om allt går som det ska!  Det här blir tredje barnet för mig  (har en son på 5 och en dotter på 3 år) :)

Hängde mkt här på fl för massa år sen innan jag fick barn och hade riktigt mkt hjälp av ivf-trådarna. Men tycker det låter smart med en facebookgrupp, lättare att hålla isär alla trådar då, och minnas vem som sagt vad. 

SkincareByStina, jag är egen företagare om du ville fråga nåt :) Även om det var ett tag sen jag var föräldrarledig. 

Men åh, då är vi på samma graviditetsdag! :D Grattis till plusset! Har du gjort ivf denna gången med? Det har jag :)
  • Tatami
    Embla82 skrev 2016-09-01 15:53:04 följande:

Japp, det blev ivf den här gången också. Andra försöket. Vilket försök är det för dig?

Ett avbrutet försök tidigare, detta är mitt första hela försök! Så spännande detta känns :D
  • Tatami

Grattis till nya plus!! :D

Majis17 skrev 2016-09-03 22:29:49 följande:

Finns det någon grupp på fb än för oss? Känns smidigare eller?

Det finns! Kontakta Ememem.
  • Tatami

Snälla hjälp!

Skrev i tråden för fem dagar sedan och gick med i fb-gruppen för att jag hade plussat (med cb). Sen i söndags var ett cb-test svagt, svagare än tre dagar tidigare (morgon) och ett testlagret-sticka suuuupersvagt (em). Testlagrets sticka var sen helt blank både mån morgon och kväll. Jag slutade ha ont i bröstvårtorna söndag. Har fått starkare molvärk, misstänkte att ett missfall var på gång. Jag blev ledsen och gick även ur fb-gruppen.

Men det har ännu inte kommit nån blödning. Och jag är fortfarande trött och mår illa lite som sen i torsdags. Lite andra symtom också. Officiell testdag för ivf-kliniken är på fredag och jag har ställt in mig på att det kommer bli negativt. Men för att helt kunna släppa det köpte jag just cb-test igen, för att testa med samma test som förut. Tog ett idag direkt jag hade köpt det (vid 14) och sparade det andra. Jag förväntade mig ett blankt test. Men det var positivt! Fortfarande svagt, ungefär som i söndags, lite starkare kanske.

Alltså, kan jag vara gravid ändå, fast det inte är så mkt stegring och det blir blankt på testlagrets stickor?? Vågar knappt hoppas nåt längre... Tänkte att nån i den här gruppen kanske vet mer än jag, jag har aldrig varit gravid förut vad jag vet.

• Tatami
    lilaemma skrev 2016-09-06 19:07:34 följande:

Har du fått hormoner som kan påverka resultatet?

Nä, inte såhär sent, det är bara de första tio dagarna efter ägglossningssprutan som det kan bli falskt positivt. Nu är det snart tre veckor sen. Har bestämt mig för att vänta till fredag och testa då, så får barnmorska sen avgöra om något verkar vara ett problem, om det skulle vara positivt.
  • Tatami

Lycka till alla som har plussat och hoppas ni får bra graviditeter! För mig kom blödningen idag och bekräftade det jag trodde, tidigt MF. Jag ger mig på ivf igen och med lite tur kanske det blir en sommarbebis istället. Ta hand om varandra!

• Tatami

Var med i denna tråden plus fb-gruppen för två mån sedan, men fick sedan tidigt missfall. Ville bara säga att nu är jag gravid igen (bf juli) och önskar er alla lycka till med era graviditeter!

Svar på tråden BF Maj 2017