Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Maj 2017

Hoppar in här då jag visst är gravid! Känns helt overkligt då vi gick om varandra här hemma under ÄL-tiderna. Vi fick till det en gång fyra dagar innan ÄL men det räckte visst.. Vår första knodd tog 8-11 månader att göra så var inte inställd på detta :) Plussade igår svagt med en sticka och med cb digital idag :)

• Teresiat

800 kr kostar ultraljud i Norrland..

Det känns som jag har varit gravid i en evighet redan. Testade positivt för två dagar sedan och i morgon har jag BIM. Att vi har få veta innan BIM känns nästan lite märkligt, svårt att ta in.. Vi kommer berätta för familjen tidigt. Typ i helgen. Mest för att det blir bökigt att hålla det hemligt och för att jag är så dålig på att vara hemlighetsfull... Berättar alltid allt för vår familj. Men mina vänner kommer nog få vänta tills efter v 12. Tror min familj kommer bli chockade som tusan. Vi har hintat att vi skulle börja göra syskon nästa år. Men nu började vi lite tidigare då vi trodde det skulle ta tid (ettan tog knappt ett år) och självklart blev vi då gravida på ett halvtaffligt första försök. Otroligt... Forfarande chockad, men lycklig :) kommer vara i v 12 i slutet av oktober..... Gaaaah, så låååångt bort :o

• Teresiat

Katten- förstår din oro men om det var så lite är det säkert ingen fara :)

• Teresiat

Grattis alla plussare!!! Kul att vi blir fler :) någon som har tips på hur man snabbspolar tiden till slutet av okt? Kanske går tiden fortare när man har vant sig vid tanken att vara gravid?

• Teresiat

Ang symtom så är det ju alltid olika. Jag hade med vår etta suuuuperlite symtom första 12 veckorna. Typ noll symtom..

• Teresiat

Jag undviker FB-grupper då jag gärna vill vara helt anonym tills v 12, så hoppas någon stannar kvar i tråden här på fl :)

Svar på tråden BF Maj 2017