Inlägg från: Melton |Visa alla inlägg
  • Melton

BF Maj 2017

Hej,

Hoppar in här då jag plussade idag på BIM +1. Bf blir 1 maj så kan väl lika gärna bli april men gick över 15 dagar med första barnet (igångsatt och sen akut kejsarsnitt) tror väl kanske det kan bli samma här :)

Har mått så konstigt de senaste månaderna innan BIM och då testar negativt så denna gången sa jag att jag inte skulle testa innan mensen var sen så då blev det test idag :)

• Melton

Grattis KattenH81 & Lillstrumpa84 :) vi har samma bf Lillstrumpa84!

• Melton
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-25 10:50:54 följande:

Oh så skoj. Första barnet eller du har sen innan? Jag har en född -09

Andra barnet, en dotter född mars 2014 :)
  • Melton

Vi kommer berätta nästa helg när vi ska ha kräftskiva hemma med närmsta familjen. De kommer undra annars varför jag inte tar ett glas vin till maten samt kan det vara skönt att de vet om något händer :)

• Melton

Jag har blivit inbokad på informationsmöte i mitten på september och inskrivning på MVC den 17 oktober. Känns skönt att ha bokat in det men längtar mer tills det är dags för ultraljudet ????

• Melton

Är också gärna med i fb grupp men ska väl inte vara några problem att göra den hemlig :)

• Melton
    Systernadja skrev 2016-08-29 09:40:29 följande:

Grattis alla plussare!

Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj 

Ringde precis mvc som gav mig en tid i oktober, v 42. Då har jag gått in i v 12. Jag tycker det är ganska sent för ett första besök, men vad vet jag. Det är vårt första barn och har liksom inte full koll.. hehe.

Brukar det vara så? att man får en tid så sent?

Jag går gärna med i FB-gruppen

Vi har ett informationsmöte den 7 september men inte inskrivning förrän 17 oktober. Då är jag också i vecka 12. Känns som en evighet dit men tiden kommer nog gå rätt snabbt :)
  • Melton
    SkincareByStina skrev 2016-08-31 22:16:36 följande:

Någon mer än jag som är sjukt svullen i nedre delen av magen?

Är även frusen/svettig om vartannat samt lite illamående kvällstid

Jag är också frusen/svettig om vartannat. Extra jobbigt på jobbet tycker jag då jag delar kontor med 2 andra tjejer, kan ju inte gå och ändra termostaten hela tiden ;)
  • Melton
    babypower skrev 2016-09-07 18:29:05 följande:

Vad har ni för symtom allihopa? Jag är mest sjukligt trött och har ont i brösten.. 

Trött, ömma bröstvårtor, illamående till och från (mest till men inte behövt kräkas än iallafall) sen har mitt tålamod sjunkit till ungefär 0 också :)
  • Melton
    steffie1992 skrev 2016-11-08 18:46:07 följande:

Hej hej alla blivande föräldrar!

Har inte varit inne på familjeliv på evigeter!

Ska ha beräknad bf 3 maj :)

Dock börja väl inte denna graviditet sådär jättebra :/

I v.10 fick jag lite ont i ljumsken när jag skulle resa mig upp ur soffan. Kändes som en streckning så jag brydde mig inte om detta.

Morgonen därpå hade jah börjat få ont i benet, ljumske/lår. Fick komma in till VC där de konstaterade att det nog bara var en streckning utifrån vad jag berättat, så jag blev hemskickad igen.

Natten/morgonen därpå vakna jag av enorma smärtor i benet. Försökte ta mig till toaletten för mina behov och fick så ont att jag satt o hulka mig framför toaletten.

Ringer 1177 där hon frågar om det inte är foglossning?

-foglossning i v10? Fråga jag

-ja, neej. Kanske inte. Sa hon.

Sen tyckte hon att jag kunde ta 2 alvedon och vänta 30-60min och hjälpte inte det skulle jag åka in till akuten.

Kontaktar min mamma som jobba natt så hon kom hit i illfart och körde in mig och sambon (han har ej körkort) efter ca 6h på akuten tar de UL på mitt ben och hittar en stor blodpropp!

Så då vart jag inlaggd några dagar på hjärtavdelnigen ifall proppen skjlle vandra till lungorna.

Och nu går jaag på en hög dos fragmin 2ggr dagen genom hela graviditeten.

Varit inne på specialmödravården flera ggr i veckan för att kolla fragmin o blod.

Min läkare från VC ringde mig för några dagar sen och BAD OM URSÄKT för att han gett mig fel diagnos. Vilket jag först var lite arg över, men samtidigt glad att han ringde för detta.

Nu mår jag bättre men är inte helt återställd dröjer yttligare 3v innan jag kan gå tillbaka till jobbet.

Går in i v.15 på torsdag 10/11 :)

Det var väl lite *host* kort om mig *host*

Nedrans förkyldning ;)

Men vilken tur de upptäckte blodproppen i tid och du kan få rätt hjälp :) lycka till resten av graviditeten!
Svar på tråden BF Maj 2017