Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
Teststrecket kom med detsamma, hade inte ens behövt stoppa in pinnen i monitorn. Ägglossningen är ett faktum. Maximal på dag 16 :)
Började testa igår på dag 9 och förväntade mig låg men den låg på hög direkt, så ägglossning lär ske rätt snart ????????
Hej tjejer.
Jag funderade på att köpa denna äl-monitor,tycker ni att det är värt pengarna? Har det funkat bra för er? Är den invecklad. Läst lite om den. Mottager gärna lite tips från er:)
Va roligt att det är någon som blivit gravid med hjälp av monitorn ! :).
helt otroligt vilka hjälpmedel det finns.
Nu hoppas jag att den snart visar hög och sen maximal.skulle va roligt att de att den fungerar och när jag har äl.
Är det någon som denna inte hjälpt alls på? Att man inte sett någon förändring alls, alltså att den vart på låg hela tiden i varje cykel?
Har haft hög från dag 9. Idag är jag på dag 13, fortfarande hög med extremt starkt teststreck hoppas på Maximal imorgon :) Har haft maximal på dag 16 som tidigast så det hade varit väldigt kul att se det redan på dag 14.
Denna månaden är vi lite mer laid back. Vi har så sjukt många i vår närhet som fyller år i september, så vi är inte extremt aktiva i bakandet just nu.
Här har monitorn visat hög i 10 dagar men den hittar ingen peak, inte mina stickor heller, hade som starkast i går på kvällen, men nu på dagen idag har de varit obefintliga, kanske jag hade min peak i natt eller så har väll äl uteblivit, har haft en fruktansvärd värk och massor av fertila flytningar samt en mini blödning så känns ändå som det varit något, är första gången som jag använder monitor och har förstått att man inte behöver uppnå maximal för att ha äl?
Jag var iväg och shoppade i Ullared för 2 månader sedan. Hittade en så söt liten bebis body som jag köpte hem. Den ligger undangömd, hoppas att kunna slå in den snart som en överraskning. Brukar köpa någon överraskning då och då till sambon, tröjor är inte ovanligt. Så han kommer inte misstänka något heller om jag helt plötsligt ger honom ett mjukt paket :)
Igår vid 16 fick jag hög på monitorn. Väldigt starkt andra streck. Testade bara med en sticka igen utan att sticka in den i monitorn vid 21, strecken va då lika starka. Idag fick jag hög igen med teststrecket var nästan helt borta. Tror min peak kom vid annan tid på dygnet denna gången och att vi missade den. Well well. Vi får se va denna cykel ger :)
Hur funkar graviditetstesten?
Är där alltid 2 streck på dem?
Vare sig man är gravid eller inte?
För att kunna göra grav test i monitorn precis när man vill så ställer man in en ny cykel. Ställer in testtiden runt det klockslaget du vill testa. Gör ett test under den tiden. Du kan sedan enkelt radera den cykeln efter att du testat.
Jag kan nog ana ett streck på det grav test du bifogade bild på :)
Precis :)
Har gjort så flera gånger.
Jag och sambon är inne på försök nr 17. Det är periodvis kämpigt och jag uppmärksammar nästan varje cykel något nytt med min kropp som inte har funnits under de 16 år jag ätit p-piller men med hjälp av lite googling har visat sig vara fullt naturligt. Kroppen behöver få tid på sig att landa och ställa om från intag av hormonella preventivmedel. Just hang in there!