• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Min tur skrev 2016-09-08 17:51:32 följande:

Det är dessvärre vanligt har jag uppfattat det som att man inte får Maximal under första cykeln man använder monitorn, varför vet jag inte riktigt.

Mina bröst gör så fruktansvärt ont och jag har rikligt med flytningar. Brukar få ont i brösten 3-4 dagar innan mens. Nu är det igång redan 8 dagar innan BIM. Har köpt extra känsliga grav test. Ska testa på lördag (11 dagar efter äl). På lördag är det nämligen exakt ett år sedan jag tog mitt sista p-piller. Hade varit festligt att "fira" med ett plus :)

Det tycker jag är väldigt konstigt med tanke på att jag inte använt p-medel sedan januari så borde ju min ÄL vara i full gång.. Och konstigt att inte monitorn visar maximalt bara för de är första cykeln med apparaten, innebär det då att jag inte har ÄL alls eller vad ska jag tänka.. Åh blir knäpp!

Ojj va spännande Jaaa då hopppas vi verkligen på ett plus nu hade ju varit så kul för er :) glöm inte uppdatera oss!!
  • Ellan1
    Min tur skrev 2016-09-09 10:50:51 följande:

Vet inte om det är så att första månaden behöver monitorn "lära känna dig" och att det är av den anledningen.

Jag fick aom sagt bara HÖG första cykeln. När jag fick Maximal andra cykeln bad inte monitorn efter fler test efter MAXIMAL utan monitorn bestämde själv att det blev MAXIMAL även dag 2 och sedan HÖG. Har läst att även det är helt i sin ordning. Man har ju lagt ut en heldel pengar på monitorn och stickor så man blir lite frustrerad i början att monitorn lever sitt egna liv. Nu cykel 3 har monitorn följt mina test och inte satt egna resultat.

Vaknade med migrän idag, får nästan alltid en väldigt specifik typ av migrän innan mens, så tyvärr tror jag inte att det blir nåt plus :/

Okej det kanske kan vara så men ändå som sagt mycket pengar och man blir väldigt frustrerad.. :( har inte vidare ÄL känningar heller så tror det är kört denna månaden tyvärr.. Usch klump i magen och så less!

Ge inte upp hoppet på ett pluss!!!!
    Kram
  • Ellan1
    busan00 skrev 2016-09-09 11:16:44 följande:

Jag fick maximal på monitorn första månaden. Fick de varje måndag när ja använde den :)

Jaa har läst om andra som också fått maximal första cykeln.. Men idag på dag 20 har den fortsatt inte slagit om från hög och inga ÄL känningar så tror det är kört.. Väldig ledsen idag! Hoppas att kunna få upp hoppet snart igen..
    Kram
  • Ellan1

Fick detta nu precis på vanliga stav ÄL och det anser ju jag positivt? Så konstigt?!

• Ellan1
    busan00 skrev 2016-09-09 11:47:13 följande:
    Ja de är ju positivt. Kommer inte ihåg hur monitorn funkar. Men de går inte testa me den igen väl å se på samma dag? Du kanske ska byta tid på dagen å inte göre så tidigt på möran. Jag tror jag gjorde vid 11 tiden eller nåt.
    Ja väldigt frustrerande men ska försöka sexa på ändå och hålla tummarna även om det inte visar Max :)

Jaa men himla konstigt faktiskt då det tester bara va ca 1H efter jag testat med monitorn.. Nä jag tror inte det utan får testa imorgon igen och se! Men förlitar mig på stavtestet eftersom att monitorn kan vara lite sisådär första månaden då den ställer in sig efter min kropp, kanske därför jag inte får Max!
    Jaa jag tänkte byta till lunch tid nästa cykel faktiskt känns bättre..
    Men håller tummarna att stavtestet som visar positiv är det rätta och att vi ändå får en chans denna månaden även om jag inte känner av mina vanliga ÄL smärtor. Har börjar träna igen och träning sägs ju lindra så kanske det som hjälpt mot smärtorna.. Kan alltid hoppas haha!

Kramar
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-09 15:24:19 följande:

Ah då var det som jag trodde då.

Den visade hög dagen efter ÄL sedan missade jag en dag för var så sjukt trött en morgon innan jobbet så jag glömde och sedan nu visar den låg men vet inte om det var för att jag missade en dag eller om den gått över till Låg nu.
    den ber mig testa varje dag nu men tycker det känns helt onödigt efter jag gått över till påg och vet att jag har ca 10 dagar kvar till Bim.

Det låter ju konstigt att du ska fortsätta testa? Men måste va för du missat ett test då som den blir lite konstig.. Men det spelar nog ingen roll så länge du inte missar ÄL :)
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-09 15:31:21 följande:

Det är helt klart ett positivt om man följer anvisningarna.

du tror inte att det är kroppen som spökar med dig om du verkligen går och oroar dig för ÄL och verkligen vill ha ett plus? :)
    Jag gick och nojjade mig och så sa min sambo att jag skulle sluta med det för då kommer kroppen bli konstig och börja spöka.
    så tänkte jag typ vafan blir det så blir det och vips 2 dagar senare så stod den på maximal :)

Nu är nästa grej att jag går runt och mår illa hela tiden samt spänd i magen och är sjukt trött men kan vara skengravid :P

Jaa så de borde vara positivt då! Tror att jag litar på det känns bäst så haha ;)

Kanske vem vet, kanske har senare ÄL än vad jag tror eller så spökar monitorn nu första månaden det återstår att se men vi pratade innan jag och sambon och kom fram till att vi bara kör på som vanligt! Fortsätter testa men strunta i om de inte slår över till Max och fortsätter ändå eftersom att stavtestet faktiskt visade positivt :)

Åhh spännande!! Antingen det eller så är du gravid på riktigt :)
    Håller tummarna
  • Ellan1

Wihoo äntligen! Tydligen senare ÄL än vad jag trott :) *ler*

• Ellan1
    Min tur skrev 2016-09-10 08:53:42 följande:
    Äntligen!

När man nästan gett upp så slår den om :)

Har tagit extra känsligt grav.test nu som mäter 10 mIU/ml. Inte ens kanske ett andra streck. Vaknade med lite känningar i magen, känns inte som att det blir en majbebis. Vi får jobba vidare, ett trevligt jobb tack o lov
    Jaa verkligen känns så skönt!!! :)

När hade du BIM? Ge inte upp ännu det kanske slår om!! :)!
  • Ellan1
    Turenskan skrev 2016-09-10 19:03:22 följande:

Åh, äntligen en tråd för mig som har miljoner funderingar :)

Jag och min sambo fick ett utomkveds i början av maj efter vårt första försök med IVF. Det finns inga "fel" på någon av oss mer än att jag har en usel cykel (28-45 dgr).
    Efter pergotime försök så rättade den till sig och landar numera på 31-34 dagar.

Skaffade mig en liten monitor ihop om att slippa göra om IVF (har ägg i frysen, men den senaste cirkusen var väldigt påfrestande...). Vi skulle vänta tre månader, så jag tog juli som en testmånad eftersom min mens börjat då igen.

I juli hade jag 31 dgr, fick hög under en tid, men aldrig maximal.
    I augusti hade jag 29 dgr, samma procedur där, hade låg, fick hög, men aldrig maximal (nu ber den om stickor dag 9)

Denna månad så fick jag hög på dag 10, idag är jag på dag 17 och fortfarande inget maximalt i sikte. Denna gång valde jag även att ändra mitt intervall till em.
    Under flera dagars tid så har jag haft mycket flytningar. Dessutom så (jag vet, man ska inte tolka strecken, men har även dubbelkollat med andra äl stickor) så börjar det andra strecket som syntes svagt blått bli obeftintligt igen.

Någon som vill hjälpa mig tolka detta?

Eftersom monitorn fortfarande visar hög, så borde det finnas en chans för maximal? Vi sexade på nu när jag fick flytningar och strax innan, men tanken med monitorn var väl att den skulle visa "bättre" så man slapp gissningarna...
    Läste någon som skrev att på dag 18 borde man få maximal om man har 34 dgr cykel?

Välkommen! :)
    Alla har vi en massa funderingar, vad jobbigt med utomkveds.. Förstår då att plusset är väldigt efterlängtat :)

Konstigt.. Förstår att man blir lite putt när man lagt pengar på en ganska dyr monitor för att få hjälp men så fungerar det inte.
    Kan det vara så att du kanske haft maximal men att LH halten inte varit nog hög för att visa maximal utan stannar på hög??
    Läste något om att de kan vara så i vissa fall..
    Fortsätt sexa på om flytningarna känns som en vägvisare och håll tummarna!
    Ett ÄL test är ju inte positivt förens teststräckan är starkare än kontrollstrecket så jag vet inte riktigt..
    Jag som har en cykel på cirka 34-36 dagar fick maximal på monitorn cykeldag 21 så fortsätt testa på!

Lycka till!!
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.