• KCEG

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Maldoror skrev 2016-10-14 17:17:12 följande:
    Hahaha! Dagarna fram till BIM är riktigt värdelösa. Fast jag har lugnat mig litegrann, var som mest besatt de två första månaderna, gick åt många gravtest! Det är bra att ha fullt upp så en inte hinner tänka. Kan du hålla dig från att testa tills BIM?
    Hur kommer du göra? 
    Jag vill bara veta, funderar på att testa tidigt.... men är så nervös inför besvikelsen om det inte skulle bli ngt. Känner lite molvärk och att det drar i ljumskarna ibland, Kan absolut inte komma ihåg att jag känt av  det så tidigt under mina andra grav. Men vem vet... kanske kanske att det kan vara så att det är positivt. Eller så är det bara inbillning =O 
    Dagarna till BIM är så sega, så vansinnigt långsamma, och man önskar ju att det kunde fortare... Fast å andra sidan är det ungefär en vecka kvar bara. 
  • KCEG

En fråga....

Jag undrar lite hur det funkar med gravtest på monitorn? 
    Det är första månaden nu (på länge) som jag ska testa med monitorn, på första registrerade cykeln. Betyder att jag måste trycka in en ny cykel på BIM eller skiter man bara i det och monitorn ber om ett test? 
    Men hur kan den veta cykellängden om jag inte använt den så länge? 
    När jag blev gravid i våras så blev jag det på fjärde cykeln och av den anledningen så tryckte jag ju in en ny cykel. Fast om mensen inte kommer den 26/10 så känns det ju ändå lite knasigt och mata min det i monitorn. Jag kommer ju absolut inte kunna vänta vänta till testdagen, dag 6 

Vad långt och krångligt det blev men någon kanske förstår och kan hjälpa mig?

• KCEG
    Elliex skrev 2016-10-19 10:54:21 följande:

Förra månaden fick jag Max på dag 21-22 enligt monitorn. Nu är jag på dag 26 (om jag minns rätt) och monitorn står fortfarande på hög. Vilket den gjort jätte länge nu! Någon som kan hjälpa mig förstå hur det kan va så??

Jaag blev gravid med endast hög, jag hade hög under cykler. Jag fick aldrig max då. Men det gick inte vägen så nu är vi i bubblan.... vi jobbar för fullt med att lyckas igen och nu fick jag max. 
    Men det behöver alltså inte vara kört bara för att du inte får max, det är jag levande bevis på. Däremot så kommer du få testa alla 20 testen. Eftersom att det inte blir max så vill den ju bara ha mer tester tills det ¨ska¨bli... men enligt min erfarenhet så kan man lyckas ändå. 
  • KCEG
    Min tur skrev 2016-10-19 16:31:34 följande:

2 dagar till mens. Idag lite blod på livmoderhalstappen, den sitter extremt lågt på mig så den kommer jag åt granska ofta.

Riktigt jävla nere. Trodde verkligen att det tagit sig denna gången. Vill bara kräkas på det!

Tråkigt, =( Känslan är bedövande... Besvikelsen är total, men ge inte upp!
    Håller tummarna för att det sker ngt annat och att du plussar snart. 
  • KCEG
    Elliex skrev 2016-10-19 18:46:18 följande:
    Åh vad skönt att höra. Tråkigt att det inte gick hela vägen för dig dock. Bara köra på igen.. :(
    Ja man kan inte göra annat =) Längtan efter en liten är för stor. Jag håller tummarna för att det går vägen. Många fina och starka plus vill vi se i tråden =)
  • KCEG

Jag går hela tiden mellan att vara helt säker på att jag känner mig gravid till att inte alls vara det. Tog test idag på ÄL+11 negativt. Inväntar nog mensen faktiskt... det tog sig nog inte den här månaden. Just idag känner jag mig rätt less på all väntan, BIM,ÄL,Symptom,BIM.... vänta vänta vänta... suck!

• KCEG

Tant röd kom igårkväll, så nu återstår det att vänta igen.. på ÄL. 
    Jag blir så less, men men... November kanske är ¨min månad¨
    hoppas hoppas hoppas

• KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-27 10:19:51 följande:

Jag plussade idag. Känner mig helt ställd. Och såklart livrädd för MF. Nu hoppas jag att ni andra får plussa snart också. Stor kram till er!

Men JAAAAA! GRATTIS =)  Härligt! 
  • KCEG

dag 12 här, låg på monitorn. Tror ÄL kommer ske på onsdag, så hög borde infinna sig inom de kommande dagarna nu. Jag vet iof inte, allt kan ju ha ändrats med vårt MA så vi får se. Jag vill så gärna att det ska bli vår tur att lyckas, jag blev så otroligt ledsen sist mensen kom så jag bara bröt ihop. Tårarna sprutade helt hejdlöst och allt blev hopplöst tråkigt. 
    Jag trodde nog inte att jag skulle bli så besviken som jag blev, men rackarns vad det sved. Kände att vi kanske skulle ta en paus från allt och hoppa över det här med att försöka få en bebis, men önskan är för stor och viljan är enorm så nu sitter jag här ändå och inväntar ÄL... Jag hoppas det blir många fina och starka plus nu i november!

• KCEG
    Min tur skrev 2016-11-05 17:36:12 följande:

Teststrecket kom med detsamma, hade inte ens behövt stoppa in pinnen i monitorn. Ägglossningen är ett faktum. Maximal på dag 16 :)
    yeeeey! Hoppas det tar sig nu! =) 
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.