• Maldoror

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Min tur skrev 2016-10-09 17:06:21 följande:

På dag 24 fick jag maximal :) Kände av ägglossning under morgonen. Har haft molande värk i 4 dagar nu. Har aldrig känt av äl så tydligt som denna gången :) Hoppas på att det är ett stort fint moget ägg som släpptes!

Håller tummarna för det!
  • Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-09 17:06:21 följande:

På dag 24 fick jag maximal :) Kände av ägglossning under morgonen. Har haft molande värk i 4 dagar nu. Har aldrig känt av äl så tydligt som denna gången :) Hoppas på att det är ett stort fint moget ägg som släpptes!

Håller tummarna för det!
  • Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-11 13:21:52 följande:

Är på dag 13 idag, fick hög på dag 12 så vi får se om jag får max den här månaden. På sidan av kör jag med stickor, som inte gav utslag igår och idag har jag inte hunnit testa än. Jag tar monitorn på morgonen och stickorna på eftermiddagen. Nästa cykel testar vi tvärtom. Jag hoppas innerligt på ett plus snart igen!

När har ni BIM?

Spännande att följa er alla och se hur det går. Jag hoppas på många starka plus!

Kul, jag är också på dag 13, fick hög på dag 11. Skippade stickorna denna gång, orkar inte hålla på :) BIM ca den 26e men inte helt regelbunden så svårt att veta, när har du BIM?
  • Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-12 06:54:20 följande:

Vad kul, jag har också BIM den 26:e och fick MAXIMAL på monitorn idag. Det är första gången. Så verkstaden är i full gång nu, ska för skojskull testa med stickorna i eftermiddag för att se om de ger utslag. Dom har ju inte gjort det på någon av hög dagarna.

Men MAX har man väl i två dagar om jag inte kommer ihåg fel?!

Vi får peppa varandra, ser fram emot den 26:e och hoppas på ett stort och starkt plus!

Ja, tror det är max i högst två dagar. Har inte fått max själv ännu. Tror jag hade ÄL igår, hade lite småkramper, men bara hög på monitorn. Ja men spännande, då får vi ha nedräkning tillsammans och jämföra våra inbillade graviditetstecken :D
  • Maldoror

Fick maximal idag! Känns skönt, har varit lite orolig att jag inte har nån bra lh-ökning eftersom jag aldrig fått starkt utslag på stickor och inte fick maximal förra månaden på monitorn. Men nu jävlar! :)

• Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-13 20:46:17 följande:

Härligt!

Känns som en vinst varje gång man får Maxinal :)

Ellerhur!

Nu är det bara att jobba fram ett plus också, fatta hur den vinsten ska kännas!
  • Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-14 12:52:40 följande:

Ja det måste kännas som en storvinsten på jackpott, en på miljonen eller ngt. Väldigt ofattbart! 

Ser verkligen fram emot BIM, tålamodet känns som en 6 åring dagen innan julafton! =) Hahahaha! 

Hade gärna vaknat till den 26/10 nu 

Hahaha! Dagarna fram till BIM är riktigt värdelösa. Fast jag har lugnat mig litegrann, var som mest besatt de två första månaderna, gick åt många gravtest! Det är bra att ha fullt upp så en inte hinner tänka. Kan du hålla dig från att testa tills BIM?
  • Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-14 22:44:47 följande:

Hej alla! Sedan 9 dagar tillbaka har jag haft molande värk i livmodern. Var gravid för 2 år sedan som slutade i mf i v 6 och jag känner igen denna värken från den tiden. Har Sveriges kortaste stubin just nu och mina bröst.... OH MY! Provade bh idag för jag känner att mina gamla sitter illa. Har haft 80F i många år. Idag kunde jag inte ens ha 80G. Större kupa kunde jag inte finna just på den affären jag va på idag.

BIM om exakt en vecka. Dagarna kommer gå såååååå jävla långsamt!

Åh, vad spännande! Låter ju riktigt hoppfullt. Hoppas du får plussa denna gång.
  • Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-16 18:39:27 följande:

Hur kommer du göra? 

Jag vill bara veta, funderar på att testa tidigt.... men är så nervös inför besvikelsen om det inte skulle bli ngt. Känner lite molvärk och att det drar i ljumskarna ibland, Kan absolut inte komma ihåg att jag känt av  det så tidigt under mina andra grav. Men vem vet... kanske kanske att det kan vara så att det är positivt. Eller så är det bara inbillning =O 

Dagarna till BIM är så sega, så vansinnigt långsamma, och man önskar ju att det kunde fortare... Fast å andra sidan är det ungefär en vecka kvar bara. 

Försök att vänta iaf en vecka, du kommer ju bara få negativt och bli besviken om du testar nu. Känner med dig, det är sjukt svårt att släppa men snart har tiden gått.

Ska själv försöka vänta tills BIM som verkar bli 28e eftersom äl var den 14e. Jag har redan enorm salivproduktion och ömma bröst som inbillade gravsymtom ????

Kram!
  • Maldoror

Frågetecknen var en skrattande smiley

• Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 10:54:21 följande:

Förra månaden fick jag Max på dag 21-22 enligt monitorn. Nu är jag på dag 26 (om jag minns rätt) och monitorn står fortfarande på hög. Vilket den gjort jätte länge nu! Någon som kan hjälpa mig förstå hur det kan va så??

Vet inte med säkerhet men gissar att du antingen missade lh-ökningen (att den var så kort att den redan gått ned när du testade, eller att du inte hade någon ökning. Kanske?
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 11:59:48 följande:

Förtydligande. Kan jag bli gravid ändå eller är det kört? Hur normalt är det visar endast hög och så lång tid?

Som sagt andra månaden jag använder den.

Kört behöver det nog inte vara, om scenario ett stämmer. Men om den varit på hög jättelänge så har nog äl hunnit vara nu. Obs att jag inte är 100% utan bara antar.
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 11:59:48 följande:

Förtydligande. Kan jag bli gravid ändå eller är det kört? Hur normalt är det visar endast hög och så lång tid?

Som sagt andra månaden jag använder den.

Kört behöver det nog inte vara, om scenario ett stämmer. Men om den varit på hög jättelänge så har nog äl hunnit vara nu. Obs att jag inte är 100% utan bara antar.
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 12:24:09 följande:

Tror inte jag haft äl alls för såfall skulle nog det gått ner till lågt nu.

Tycker bara det är konstigt att det stått hög så pass länge som det gjort och varken går ner till låg eller upp till Max, börjar bli orolig att nåt är fel

Men om det nu är så att du inte haft ÄL denna gång behöver ju inte betyda att något är fel, ibland blir det bara ingen. Jag minns inte din historia, hur länge du försökt etc så jag uttalar mig generellt men det borde inte finnas någon anledning till oro. Kram.
  • Maldoror

Hur står det till med er alla här i tråden?

Jag är på ÄL+7 nu och har en jäkla massa aktivitet i livmoderstrakten; svag mensvärk, stick och sträck. Ont i ländryggen. Blir hoppfull men försöker dämpa mig, vet ju att det lika gärna kan vara pms. Minns inte att jag haft såna pms-känningar så tidigt innan mens tidigare men har förmodligen inte känt efter då heller. Tror jag läst alla trådar på hela internet nu om spänningar i livmodern och för omedveten statistik på hur många som plussat, haha!

• Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-23 08:53:49 följande:

Jag går hela tiden mellan att vara helt säker på att jag känner mig gravid till att inte alls vara det. Tog test idag på ÄL+11 negativt. Inväntar nog mensen faktiskt... det tog sig nog inte den här månaden. Just idag känner jag mig rätt less på all väntan, BIM,ÄL,Symptom,BIM.... vänta vänta vänta... suck!

Vi får hoppas någon dag till <3
    KCEG skrev 2016-10-23 08:53:49 följande:

Jag går hela tiden mellan att vara helt säker på att jag känner mig gravid till att inte alls vara det. Tog test idag på ÄL+11 negativt. Inväntar nog mensen faktiskt... det tog sig nog inte den här månaden. Just idag känner jag mig rätt less på all väntan, BIM,ÄL,Symptom,BIM.... vänta vänta vänta... suck!

Vi får klamra oss fast vid hoppet någon dag till <3
    Whoisshe skrev 2016-10-25 15:41:54 följande:

Jag började med min apparat för 9 dagar sedan, men är det verkligen så att den ska be om ett test varje dag sen dag 7? :O 

Första månaden gick det väldigt många test, vet inte om den mäter halterna för att ha som referens till kommande månad eller nåt.
  • Maldoror

Jag plussade idag. Känner mig helt ställd. Och såklart livrädd för MF. Nu hoppas jag att ni andra får plussa snart också. Stor kram till er!

• Maldoror

Tack så hjärtligt fina du! <3

• Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-27 16:22:26 följande:

Men JAAAAA! GRATTIS =)  Härligt! 

Tack! Blir helt tårögd för era gratulationer. <3
  • Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-28 09:31:41 följande:

Så glad för din skull! Gjorde du testet med monitorn? Njut av ditt lilla frö i magen!

Tack söta du. Ja, testade med monitorn på BIM. Försöker njuta men är mest rädd såhär tidigt. Kram!
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.