Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej tjejer, väntar på att få igång min cykel efter amnings stopp, i dag var första dagen då monitorn visade hög, i går missade jag testa och innan dess har den varit låg.

Måste den slå om till maximal för att ha äl eller kan man ha det på hög med?

Vet ju inte vad den var på i går så har ingen aning om den var hög då med.

Kan äl ha varit eller kanske vara just nu?

Lite förvirrad kring detta.

• Hallonfrossa

Här har monitorn visat hög i 10 dagar men den hittar ingen peak, inte mina stickor heller, hade som starkast i går på kvällen, men nu på dagen idag har de varit obefintliga, kanske jag hade min peak i natt eller så har väll äl uteblivit, har haft en fruktansvärd värk och massor av fertila flytningar samt en mini blödning så känns ändå som det varit något, är första gången som jag använder monitor och har förstått att man inte behöver uppnå maximal för att ha äl?

• Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-05 20:15:31 följande:

Kanske du har en så kort peak så du missat den med test. En liten blödning kan ju indikera ett ägg som lossat.

Jag hade Hög idag också, men extremt starkt teststreck. Är övertygad om att det slår om till max imorgon.

Vi har ju sagt att denna och nästa cykel inte gör något om det inte tar sig. Men JÄVLAR va jag ändå önskar att få ge min sambo en plus i julklapp :)

Ja det känns ju lite som att den har skett i alla fall :)

J jag känner så med! Skulle så gärna vilja ha ett + i dec, maken är bortrest när jag ska testa, skulle vara så kul att berätta när han kommer hem :)
  • Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-05 21:09:16 följande:

Jag var iväg och shoppade i Ullared för 2 månader sedan. Hittade en så söt liten bebis body som jag köpte hem. Den ligger undangömd, hoppas att kunna slå in den snart som en överraskning. Brukar köpa någon överraskning då och då till sambon, tröjor är inte ovanligt. Så han kommer inte misstänka något heller om jag helt plötsligt ger honom ett mjukt paket :)

Så mysigt!

Kommer bli perfekt ju! Har han inte sett den innan?
  • Hallonfrossa

Hur funkar graviditetstesten?

Är där alltid 2 streck på dem?

Vare sig man är gravid eller inte?

• Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 19:10:03 följande:

Teststrecket är ibland synligt, men genomskinligt. Det behöver ju vara blått streck om det upptäckt hcg hormonet.

Missade nämligen att man bara kunde testa under test perioden även med graviditetstesten så jag råkade ta ett, men kunde inte avläsa det, tyckte dock att där syns ett extra blått streck.

Svagt men synligt för blotta ögat.

Får väll se hur det blir av det, fick även detta på ett annat.

Men kan ju vara spök.

• Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 19:55:28 följande:

För att kunna göra grav test i monitorn precis när man vill så ställer man in en ny cykel. Ställer in testtiden runt det klockslaget du vill testa. Gör ett test under den tiden. Du kan sedan enkelt radera den cykeln efter att du testat.

Jag kan nog ana ett streck på det grav test du bifogade bild på :)

Jaha!

Kan man återgå till den gamla cykeln igen sen?
  • Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 20:17:02 följande:

Precis :)

Har gjort så flera gånger.

Tack!

Ska testa det nästa gång :)
  • Hallonfrossa
    KCEG skrev 2017-01-03 15:43:17 följande:

Ja vad sjutton... börjar tröttna på den där monitorn, eller jag fattar mig inte på den. Har samma sak här.. har stegring på andra test, men låg på monitorn. idag kom hög.. två dagar efter det andra testen visat hög. Inväntar MAX på den nu.. får se om det kommer. Men jag har plussat utan max förut. 

Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
  • Hallonfrossa
    Elliex skrev 2017-01-24 17:25:42 följande:

Så du får aldrig utslag Max med monitorn?

Nej det har jag aldrig fått, har där emot fått på vanliga stickor.
  • Hallonfrossa
    Elliex skrev 2017-01-24 19:46:27 följande:

Okej för jag har bara uppnåt det Max 1 gång med monitorn, aldrig testat med vanliga stickor. Börja tro att jag inte har äl, så har sökt hjälp nu men då kan det alltså va monitorn som kanske är knäpp.

Trodde jag var ensam om att aldrig få Max

Nejdå du är inte knäpp, antagligen har vi kort lh stegring som gör att monitorn missar eftersom man bara testar på morgon urin och stegringen kanske är på em/kväll :)

Blev gravid nu i januari i alla fall så det går med max oxå ?
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.