Inlägg från: Sharper |Visa alla inlägg
  • Sharper

Kuvertavgift, bröllop

Nej jag tycker inte de är okej. Finare å skriva att man lnskae sig pengar/bidrag till något. Då jag och sambon har "allt" önskar vi oss pengar till min 30-årsresa om 4 år (Jag och sambon åker så blir väl en sen bröllopsresa ;)) alternativt bidrag till renovering av huset eller fruktträd då vi har en önskan att göra en liten frukträdgård hemma :) och denna önskan är OM man vill ge något. Vi ser hellre att man inte ger någonting än bara krimskrams så att säga :)

• Sharper
    Anonym (Jaja) skrev 2018-05-18 05:22:37 följande:

Ska du gifta dig så ung?

26 år... ?

Vadå så ung?
  • Sharper
    Anonym (Sofie) skrev 2018-05-18 11:13:07 följande:

Skulle inte uttrycka mig så där... Antingen borde ni önska er pengar till en bröllopsresa ELLER renovering ELLER fruktträdgård. Skriver man som du gjort (även om jag självklart förstår att det inte är exakt så du skulle ha skrivit det på själva inbjudan), låter det som att ni knappt själv vet vad ni vill ha pengar till, och det låter mest bara som tiggeri...

Fast det är dom 3 sakerna vi önskar oss pengar till om gästerna känner att de vill ge oss något. Sen som du säger skulle jag inte skriva så som jag gjord ovan men de e så det är :)
  • Sharper
    Anonym (Jaja) skrev 2018-05-18 11:21:53 följande:

Ja, så ung. Vad är det du inte förstår?

26 år är väl inte så ungt? Jag förstår inte din kommentar faktiskt.
Svar på tråden Kuvertavgift, bröllop