Snälla hjälp mig
Hej alla goa!
Det är så här att jag är Undersköterska och jobbar natt på ett äldreboende och har gjort det snart i ett år. Jag är just nu gravid med vårt andra barn och ser fram emot att få träffa den lilla tjejen som ligger i magen.
Det har varit tufft för mig att jobba natt, då jag har varit extremt trött och har somnat till några gånger under natten. Detta har jag sagt till mina arbetskollegor från början att jag har tyckt att det har varit jobbigt och jag hoppas att de kan förstå mig och min situation. De flesta som jag jobbar med har sagt att det har vart okej att jag slumrar lite på natten. Det är ju inte så att jag inte sköter mitt jobb. Utan kommer det ett larm så går jag givetvis på det.
Nu harjag haft 4 veckors semester, och idag så ringde jag min chef för att hon skulle fylla i de papper om graviditetspenning som ska börja gälla om en månad.
Då säger hon till mig att mina kollegor (eller att vissa kollegor) har klagat på mig över att jag sover på natten, vilket gjorde mig väldigt ledsen och irriterad då de har sagt till mig att det är okej att jag slumrar. Jag tycker att det är ett sådant fullt spel. Men det finns ju oärliga människor. Så är det ju bara.
Min chef frågade om jag istället ville börja på dagtid eftersom hon förstår mig att jag tycker det är jobbigt att hålla mig vaken på natten, men samtidigt sa hon att det är ju tyngre, (med lyft osv) att jobba dagtid. Alternativet om jag ville sjukskriva mig.
Och jag har känt att jag skulle vilja sjukskriva mig, men har inte tänkt mer på det.
Jag har kontaktat min barnmorska och vårdcentralen. Men VC sa att detta måste gå via min BM. Då det är de som ska ta kontakt med en läkare. Och min BM hade bara en tid hos en läkare den 29/8. Vilket är om 2½ vecka cirkus.
Vet inte vad jag ska göra. Och jag vet inte vad jag ville få ut utav detta. men i guess i need some pepptalk ;)
Hur har det gått till för er när ni har blivigt sjukskrivna? Kan man gå hem för att man är fysiskt trött? Och inte pallar med arbetet som är på natten?
Förlåt för ett långt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite...
Tack på förhand!