Inlägg från: Anonym (Styvmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Styvmamma)

Styvbarn

Jag och min sambo har två barn var från tidigare. Det funkar kanon när de är hos oss bortsett från att hans älsta dotter (12 år) fått för sig att han ska sova på madrass inne i deras rum. Till en början trodde vi det var en fas så han sov där några gånger. Men hon ger sig inte.

Barnens mamma är inte direkt hjälpsam å tycker att min sambo "gott kan sova på golvet" om nu dottern vill det.

Nu har det gått så långt så dottern är skitsur å vill inte vara hemma hos oss, glatt påhejad av mamman. Va sjutton ska vi göra?!

• Svar på tråden Styvbarn
  • Anonym (Styvmamma)

Så känner vi också! Dock svårt när mamman motarbetar å tycker att min sambo inte lyssnar på dottern. Hon får medhåll att hennes beteende är rätt av mamman.

• Anonym (Styvmamma)

Vi har försökt prata med mamman (som har ett kontrollbehov utan dess like). Är ju inte första gången mamman lägger sig i våra regler/rutiner. Min sambo är helt förstörd å vet inte vad han ska göra.

• Anonym (Styvmamma)

Till hmmmm: Jag tror att hon tycker jag har tagit hennes pappa. Hon har alltid haft problem med vår relation enligt mamman. När hon är hos oss är hon pigg å glad. Vi har varit ihop i tre år. Hon delar rum med sin syster och vi bor i en lgh så det är inte ngn skrämmande miljö. Ibland får jag känslan av att hon skäms för att det är bra hos oss. Att det hade vart bättre om vi inte brytt oss å varit slarviga.

• Anonym (Styvmamma)

Det började i våras...sedan var det bra under sommaren å nu har det börjat igen. Mina barn har rummet intill å är 6 och 10 år. Hennes yngre syster är 8 år. Vi har pratat å pratat med henne å jag får då känslan av att hon inte vill att jag å hennes pappa ska sova i samma säng.

• Anonym (Styvmamma)

Nej mina barn stör henne inte (tror jag) ofta sover de inte hos oss samtidigt samt att mina barn sover djupt. Först skyllde hon på att systern inte kunde sova men nu blir det mer å mer tydligt att det är hon själv som har problem med att vi sover i samma säng.

• Anonym (Styvmamma)

Brumma: Tack, det hoppas jag också!

• Anonym (Styvmamma)

Tack falukorv! Min man är absolut inget våp. Han blev dock själv lämnad av sin pappa och försöker och vill nu göra allt mer än rätt. Inte lätt när man är motarbetad...

• Anonym (Styvmamma)

De har pratar flera gånger om detta med sömnen. Flickan går att resonera med när hon är här. Båda barnen trivs bra här...verkar det som. När de är hos mamman berättar de en helt annan historia...hos mamma sover de i hennes säng.

• Anonym (Styvmamma)

När min sambo pratar med sin flicka här är det inga problem. När hon kommer till mamman drar hon en helt annan historia varpå mamman ringer och säger att min sambo måste sova på madrass. För mig spelar det ingen roll var han sover men han själv tycker inte det känns ok att sova på madrass. Han tycker han har ställt upp och försökt men inget duger.

• Anonym (Styvmamma)

H: Det tråkiga är att hon drar med sig systern som bara är 8 år. Så att hon inte heller vill komma. Mamman är ensam och ibland tror jag att de har dåligt samvete när de är hos oss.

• Anonym (Styvmamma)

Sara: Det är ju det som är så svårt att veta. Mamman hävdar att hon inte vågar vara öppen med oss. Idag var i alla fall lilla flickan här efter skolan, blev hämtad av mamman när hon slutade jobbet. Stora flickan fortfarande sur. Suck...

Svar på tråden Styvbarn