Sluta amma
Hej!
Jag har en son på 6 månader och om tre veckor ska jag åter börja jobba på 100% (jag har varit föräldraledig på heltid). Min sambo ska då vara hemma med sonen i 6 månader (vi ska sen dela upp ytterligare ca 6 månaders föräldraledighet). Vi bestämde redan från start att vi skulle dela lika på föräldraledigheten och det kändes bra.
Nu till problemet: jag har helammat sonen och tanken var att nu under sommaren trappa ned på amningen. Det har dock gått RIKTIGT dåligt. Sonen vägrar flaska och han avskyr ersättning (vi har testat det mesta). Han är inte särskilt intresserad av annan mat (får i sig några tsk gröt eller puré och sen tvärstopp). Han ÄLSKAR att ligga vid bröstet och snutta (han tar inte napp, utan använder mig som napp). Han sövs med hjälp av bröstet, med undantag för när han somnar i vagnen. Hade det varit så att jag skulle fortsätta att vara hemma hade jag tagit det hela med ro. Men nu ska jag ju börja jobba och sambon kommer att få kämpa med såväl matning som att söva. Jag jobbar dessutom skift och är inte alltid hemma på kvällarna (dvs jag kan inte söva sonen). Jag känner mig uppgiven redan nu.
Är det någon som har varit i en liknande sits? Hur gjorde ni? Löste det sig?
Tacksam för alla erfarenheter och råd som ni kan dela med er av!! :)