Inlägg från: Anonym (arg...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arg...)

Besvikna bonusbarn

I sommar har bonusbarnen fått mer eller mindre sköta sig själva då dom har varit hos oss varannan vecka då sambon endast hade två veckor semester under den perioden dom var hos oss. 

Tidigare år har dom varit vana med att vi åkt på 1 veckas utomlandssemester samt en weekend i Stockholm/gröna lund eller Göteborg/lisseberg och även en dagsutflykt till ett sommarland i vårt närområde. 
    I år har vi inte varit iväg på något. Tanken var bara vattenlandet men det var vi ställde in även det pga ekonomin. 

Till saken hör att äldsta bonusbarnet är väldigt missnöjd över att vi inte gjort något i sommar. 
    Vid ett tillfälle så frågade hen mig varför jag var tvungen att skaffa två barn (hens halvsyskon) för om jag inte hade velat ha två "egna" barn hade vi haft samma standard som innan så sambons två barn fortfarande hade kunnat fått allt de det fått innan. 
    Hen som är i högstadieålder brukar se på Lyxfällen och sa rent ut till mig att vi borde ta ett lån för att han vill kunna resa och göra med saker med dom som vi kunde göra innan. 

Tycker ni dom har befäl och känns sig missnöjda över sommaren eller ska barn få lära sig att få ha lite tråkigt också? 

• Svar på tråden Besvikna bonusbarn
  • Anonym (arg...)
    Anonym (-) skrev 2016-08-15 07:58:07 följande:

Lite ansvarslöst är det ju. Men det är inget hans barn sedan innan ska ta med dig. Det ska hen ta med sin pappa.

Vad är det som är ansvarslöst? 
  • Anonym (arg...)
    Anonym (!) skrev 2016-08-15 08:04:25 följande:

Inget konstigt att dom tänker så om dom är van med att ni gör nått .
    Hur kommer det sig att ni inte har råd ens med en utflykt om ni brukar ha råd med både resa o Stockholm ?
    Pratade ni med dom om detta innan sommaren ?

Man kan väl säga att det beror lite på mig. 
    Jag har valt att gå ner från heltid till att jobba halvtid för att jag vill vara mycket med mina barn nu när dom är små så det resulterar ju i att jag inte drar in några pengar till hushållet i samma mån som tidigare.

Vi pratade med barnen innan sommaren att det inte kommer bli någon utomlandsresa
  • Anonym (arg...)
    Anonym (!) skrev 2016-08-15 09:27:09 följande:
    Äldreboenden kräver 18 år då det finns lagar som säger att man inte får jobba hur som helst under 18 år o inte får göra allt inom det , dom flesta caféer här säljer cigg o det får man inte hantera under 18 år , restauranger säljer alkohol vilket man inte heller får hantera under 18 år
    förskola kan man jobba på
  • Anonym (arg...)
    Anonym (!) skrev 2016-08-15 09:29:20 följande:
    Här kräver fsk utb eller påbörjad utb så nä
    det stämmer verkligen inte. Barnskötare har inte förskoleutbildning
  • Anonym (arg...)

Nu är jag här och har läst alla inläggen.. 

Jag lever INTE på min man utan jag betalar för min del och hör och hämna jag betalar MER för våra gemensamma barn än vad sambon gör

• Anonym (arg...)
    Anonym (Hopp) skrev 2016-08-16 14:02:06 följande:
    Pappan försörjer 4 barn OCH Ts!
    Vart har jag skrivit att sambon försöker mig och våra två gemensamma barn?
  • Anonym (arg...)
    Anonym (Hopp) skrev 2016-08-16 12:43:23 följande:

Om man valt att ingå i en familj där det finns 2 barn så får man bita i det sura äpplet och jobba heltid när de egna ungarna är små!

De äldre barnen ska inte behöva bli lidande för att det kommer nya ungar!

Ok, låter väldigt sjukt i mina öron bara.
    När bonusbarnen var små var dom lediga mitt i veckan och gick inte längre än kl 15 när dom väl gick. Menar du att jag inte ska kunna ge mina barn det? 
Svar på tråden Besvikna bonusbarn