Inlägg från: Malva2015 |Visa alla inlägg
  • Malva2015

måste sova på rygg:(

Jag har hört att man inte ska sova på rygg men jag får så ont under revbenen om jag inte gör det eftersom mina organ är i kläm på någon vänster och värre lär det bli.. Snart inne i v 28.

Någon som kan lugna mig och säga att det är okej?

• Svar på tråden måste sova på rygg:(
  • Malva2015
    JagOchKulan skrev 2016-08-12 20:02:36 följande:

Min bm säger att man absolut inte ska sova på rygg...

Vill också sova på rygg, men vågar inte ta risken och sova på rygg...

Sover sittandes istället *hah* är inne på v 33

Sittandes? Men det trycker ju också på bak i ryggen.. Usch :(
  • Malva2015

Tack alla för att ni svarar. Problemet med detta är att det verkar som ungefär varannan bm varnar ordentligt , andra säger inget.

Min egen bm bryr sig inte om något så jag har inte så stort förtroende till vad dom ger för råd. Känns som dom är lite "händer det så händer det" på mvc.

De senaste undersökningarna om detta säger att mamman inte behöver märka någonting . Detta bekräftades även av en vän till mig vara pojka hjärtljud gick ner när hon av en slump låg på rygg hos bm. Hon blev strängt förbjuden att sova på rygg och hon är liten och smal.

Oroar mig så mkt för detta. Man vill ju sin bebis bästa!

• Malva2015
    NollÅtta skrev 2016-08-13 17:45:09 följande:

Ha en sport-bh eller likn på dig och pula in ett par tennisbollar i ryggen. Då blir det nog för obekvämt att ligga på rygg och man borde vända sig även i sömnen.

Ja men så kan jag ju inte sova alls eftersom jag har råont när jag ligger på sidorna :D
  • Malva2015
    NollÅtta skrev 2016-08-13 23:35:34 följande:

Aa just det...va fan gör man dårå..kanske lite halvliggandes på rygg? Kuddar bakom ryggen eller under madrassen..?

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
    Ja jag lyckas somna i halvsnea ställningar . Det är nog gallsten jag har så jag får söka för det
Svar på tråden måste sova på rygg:(