• Mörksugga

Ofrivilligt barnlös-vår resa

Hej! Jag och min man kämpar också med att få barn. Jag hänger på här även om vi har kommit lite längre :)

Vi ringde för att få starta utredning i april och var på samtal i veckan efter att ha gjort spermaprov och blodprover. Proverna visade att allt såg bra ut. En kontroll/spolning av äggledare gjordes också och allt såg fint ut - dock tyckte jag att det gjorde väldigt ont. Nu väntar vi på provsvar om jag har nedsatt sköldkörtelfunktion för i så fall ska jag börja äta levaxin. Annars blir nästa steg pergotime.

Jag eller vi har ingen blogg men jag kikar in på era - vi skriver dock lite privat för vår egen skull. Får se om det är något vi vill lägga upp senare.

Jag önskar er lycka till!

• Mörksugga
    levainuetblogg skrev 2016-08-20 16:31:57 följande:

Hej,

Du är så välkommen till tråden :)

Det är skönt att prata med andra i samma situation. Ingen annan som inte har varit här där vi är nu har nog svårt att förstå exakt hur det känns.

Hur länge har ni försökt få barn? Vi har försökt snart i 1,5 år.

Nej, verkligen! Det är ju en känsla man önskar att man fick vara utan..

Jag har varit utan preventivmedel sedan 2011 men av olika anledningar (bröllop, jobb) har vi inte försökt aktivt hela tiden. När vi sökte i april hade vi nog försökt aktivt i ca 1,5 år så närmare 2 nu.
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös-vår resa