• Therese32

Vilka blöjor tycker ni är bäst?

Hej. Tänkte kolla med er alla föräldrar där ute vilka blöjor tycker ni är bäst? Skriva gärna och berätta. Sen om det finns nån affär /internet sida där blöjorna är bildigaste att köpa. Tack i förhand?

• Svar på tråden Vilka blöjor tycker ni är bäst?
  • Simone

Vi har kört med libero från start och dom blöjorna funkar super bra! Visst de kostar lite mer (98-120kr, är du medlem så dras oftast 25kr bort) vi har testat Pampers och de fungerade inte lika bra, bajset gled liksom ut på sidorna. Vi har även testat de billigare alternativen då vi glömt de andra blöjorna och det har slutat med att vi fått byta hela klädseln. Men som sagt, vissa blöjor passar vissa och ande inte, man får testa sig fram :)

• Mooomin

Vi köper Libero, som några skrivit blir det nästan halva priset om man är klubbmedlem och sedan utnyttjar affärernas kampanjer (tex Willys:handla för 300kr och få blöjorna för 89kr/paketet ist för 109kr).

De enda blöjorna jag aldrig skulle rekommendera är Pampers. De luktar jättekonstigt, någon sorts kemikalie, och de är behandlade med något samt känns fuktiga typ direkt (igenom blöjan).

• EkologiskTygblöja

Både Libero, pampers och andra engångsblöjor stinker av kemikalier. Kanske för att de innehåller en massa kemikalier.

Jag slår ett slag för tygblöjor. Har man egen tvättmaskin så kan man komma undan med att endast ha 4 st. tygblöjor. Annars skulle jag rekommendera cirka 7 st.

De är dyra i inköpspris, men de används så länge barnet använder blöja, så det blir billigare i slutänden (mitt barn använde bara blöja i 1,5 år och tygblöjor lönade sig ändå).

Inläggen är inte särskilt dyra heller. Man kan få ett 50-pack på Apoteket för en tjuga.

• LejonSa

Vi har kört med Libero sedan start. Libero Touch just nu och det är dom vi anser bäst. Passar vår pojke bäst. Har testat Pampers en gång, nej tack. Som någon ovan skrev så var det inte en trevlig upplevelse (men kanske passar deras blöjor bättre på ett annat barn). Och testat olika inom Libero också men Touch är den vi fastnat för. Mjuk och skön för lilla rumpan och håller allt där det ska vara. Dyra är dom ja, men..... (Och som någon skrev ovan så får man ju lite rabattkuponger då och då).

• Maddi

Vi kör med libero touch till minsta då jag tycker den är så mjuk och måste vara skönare att ha på sig. Tyvärr har min stora växt ifrån touch och övergått igen till up & go.

• Physalis

Jag blandar hejvilt mellan icas egna, pampers babydry, pampers active fit premium, libero comfort, libero up and go. Använde libero touch när bebisen var alldeles ny.

Libero är bra för bebisar med smala ben, men om man går upp en storlek så fungerar de även på bebisar med tjockare ben.

Touch är supermjuka och sköna men väldigt dyra.

Comfort är aningen mindre mjuka men fortfarande bra.

Upngo är nog bäst för en bebis som har lärt sig gå eller som pillar upp tejpen på vanliga blöjor. Jag får känslan av att dessa inte tål lika mycket kiss och bajs. De är väldigt hållbara när man drar på dem på en sparkande bebis.

Pampers är lösare kring benen och fungerar därför på bebisar med tjocka ben.

Active fit premium fick bäst i test i årets testfakta. De är bra för en aktiv bebis som rör sig mycket. Jag gillar dessa mycket. De är väldigt tunna och blir inte så stora även när de börjar fyllas. Dessa är väldigt dyra.

Pampers babydry är en jättebra nattblöja som är väldigt mjuk, trycker ingenstans men sitter inte så bra på en vaken sparkande bebis. Den suger upp mycket utan att bebisen har kisset mot sin hud.

Icas egna skulle jag säga är en kopia på pampers active blöjan. De är helt ok. Framförallt är de billiga.

Dessa använder jag hemma då jag oftast byter så fort jag märker att bebisen kissat. Deras byxblöjor är lite väl ömtåliga när de ska dras på. Men på ett större barn dom samarbetar fungerar de säkert bra.

Bäst enligt mig är pampers active fit på en vaken bebis som ska ha blöjan på sig ett tag.

Libero comfort fungerar också bra här, men min bebis behöver en storlek större än hon "ska" ha.

Pampers babydry är bra på natten.

Icas är bäst hemma då de gör jobbet och är billigast sålänge det inte är extra pris på de andra blöjorna.

• Mooomin
    Therese32 skrev 2016-08-10 12:46:03 följande:

Är up and go bra?

Väldigt bra!
Svar på tråden Vilka blöjor tycker ni är bäst?