Hej igen Elin!
En sak som jag har lärt mig i denna otroligt jobbiga situation är att saker och ting inte alltid går som man vill. Det kan vara regler som är konstiga, begränsningar i antal behandlingar, att väntetiderna är långa och köerna många. Jag försöker varje dag när jag håller på få panik över hela situationen acceptera situationen som den är. Jag kan inte påverka reglerna, väntetiderna och köerna.
En mycker klen tröst är att du i alla fall inte är över 40 för då får man ingen behandling finansierat. Det känns som att du borde kunna få hjälp med att behandla din PCOS åtmonstone. Kanske lyckas ni bli gravida utan IVF om du får bra behandling. Har du ringt IVF-klinikenUmeå? De har ju privat utredning, och kanske de kan hjälpa er. Ha
Om du blir dåligt bemött i vården finns t.ex. patientnämnd dit man kan vända sig som patient. Man ska alltid bli bemött bra i vården, sedan betyder det inte att man alltid får som man vill. Reglerna finns ju för att landstingen har begränsat med pengar. Hur korkade man än tycker att reglerna är.
Mycket styrka till dig.