Hur mycket egentid ger ni barnen och vad gör ni ihop?
Ni med flera barn, hur mycket egentid får respektive barn med er föräldrar? Vad väljer ni att göra?
Jag har en 5,5-årig tös med helgumgänge med pappan delar av vh, en 3-åring och en på 10 månader. När hon kommer tillbaks kan hon ha ett hiskeligt humör i flera dagar som jag vill få bort. Nu i sommar har vi knappt umgåtts själva då min bonusdotter på 12 år varit här nästan hela sambons semester och de börjar leka direkt, så förutsättningarna har inte varit optimala, annars är bonusen här vh. Det man får höra att man ska göra i föräldrautbildningar och böcker är ju att ge barnet fullt fokus en tid varje dag. Det svåra är ju att syskonet också vill vara med. Så hur separerar ni barnen för att fixa detta? Bonusen och min dotter är här samma helg som upplägget ser ut nu.
Jag har försökt gå iväg med henne, men då skiter det sig på vägen, då hon inte vill gå hem, så det blir inte så positivt som tänkt.
Som en start får nog lillasyster vara sina 15 timmar på förskolan så får vi 3 dagar innan skolan börjar. Sedan får vi ju en halvtimma varje skoldag på väg att hämta på förskolan, men jag vet inte om vi lyckas få det till något positivt eller bara stressigt. Hemma skulle vi nog kunna baka, läsa, bygga med lego, spela spel men det svåra är ju just att utesluta lillasyster. Bebisen kan ju vara mer hos pappa nu. Hur tänka?