• Anonym (Oerhört ledsen)

12 veckor, inget hjärta men navelsträngen pulserar!?

Hej

Var på ultraljud idag och barnet var dött då inget hjärta slog. :'(

De mätte till vecka 12+0. Gjordes först vanligt ultraljud men även vaginalt då jag är överviktig för att vara helt säkra. Blev trots det rätt så oskarpa bilder.

De var två läkare som kollade och tror/förstår att de hade rätt. Då det även var alldeles stilla.

Fast vad jag undrar över är att jag såg att navelsträngen pulserade. Varför fortsätter den göra det? Är det så nyligen barnet dog?

Undrar bara om någon kunnig kan göra mig lite klokare.

Blöder inte och ska göra nytt ultraljud på några dagar men bara för att själv få ro att det verkligen är dött.

• Svar på tråden 12 veckor, inget hjärta men navelsträngen pulserar!?
  • Anonym (???)

Men hur kunde du se att den pulserade? Påpekade du inte det?

• Anonym (Oerhört ledsen)

Nej frågade inte om det pga chocken, blev tom i huvudet när jag förstod att det var dött. Sen med alla tårar så flög det ut ur huvudet.

Min man såg också en sträng bredvid fostret som "slog". Undrar om navelsträngen fortsätter pulsera ett tag efteråt, tankar som kommit upp nu. Självklart ska jag fråga om det nästa gång. Kanske var ett av mina egna blodkärl vi såg. Frågar för att jag inte vet, men tror inte att barnet lever.

• Ego Lovers
    Anonym (Oerhört ledsen) skrev 2016-08-08 18:55:14 följande:

Nej frågade inte om det pga chocken, blev tom i huvudet när jag förstod att det var dött. Sen med alla tårar så flög det ut ur huvudet.

Min man såg också en sträng bredvid fostret som "slog". Undrar om navelsträngen fortsätter pulsera ett tag efteråt, tankar som kommit upp nu. Självklart ska jag fråga om det nästa gång. Kanske var ett av mina egna blodkärl vi såg. Frågar för att jag inte vet, men tror inte att barnet lever.

Det kan ha varit din egen artär som pulserat. Du har artärer i hela kroppen som pulserar
Svar på tråden 12 veckor, inget hjärta men navelsträngen pulserar!?