Inlägg från: kotten85 |Visa alla inlägg
  • kotten85

Hur ska jag få min 8 månaders att sova & sluta amma?

Jag behöver råd..

Har en 8 månaders hemma som är sååååå tuttig på kvällen/natten. Kan bara somna vid tutten (slutat amma dagtid) och vaknar 3-4 gånger VARJE natt och det är bara tutten som får han att somna om. När han vaknar så skriker han och gråter jämt. Han tar varken flaska eller napp. Detta har hållt på sedan han föddes. Trodde han skulle sova bättre nu men oj så fel jag fick! Hans storebror (snart 5 år) sov hela nätter (11-12 timmar) utan mat eller tuttning vid ca 4/5 månaders ålder. Han tog visserligen både napp och flaska.

Jag skulle så gärna vilja att han sov och inte tutta på natten.. hur har ni andra gjort när ni slutat nattamma? Hur har ni fått dom att sova utan 3-4 uppvak varje natt? Tar TACKSAMT emot tips! Måste snart få sova längre perioder om jag ska orka på dagarna också..

• Svar på tråden Hur ska jag få min 8 månaders att sova & sluta amma?
  • kotten85

Den tanken har slagit mig! Att jag tar med mig storebror då med så han slipper bli störd av skriken som blir. Sov han på nätterna då med?

• kotten85

Läge just nu;

Istället för bröstet får han 1 portion gröt innan läggdags som han slukar med hull och håg. ????

Jag har absolut inte tagit bort mig själv från han än. Jag bär han och vaggar till söms istället för att amma honom nu. Funkar bra. Han somnar. Lägger mig själv efter ett tag i sängen med honom på mig. Efter en stund glider jag ifrån honom så han ligger i vår sång och då lyfter jag över honom till sin säng (som står jämtes vår). Första natten vaknade han 1 gång. Igår natt vaknade han ca 5 ggr och i natt 1 gång, vid 5:30 och sover nu på mig. ???????? Så att sluta amma honom har gått förvånansvärt bra. Han fick amma 1 gång på dagen igår då mina bröst var sprängfulla, bara för att lätta på trycket.

Jag hoppas att det bara kommer bli 1 uppvak/natt nu framöver. Tack för alla tips hittills! Nästa steg senare får bli att lära honom somma utan mig i sin säng. Men det tar vi lääääängre fram. ????

Svar på tråden Hur ska jag få min 8 månaders att sova & sluta amma?