Anonym (rädd) skrev 2016-08-03 21:48:35 följande:
Jag är i v 34 och går hos Aurora bm som det heter här. Har även gått hos psykolog hela graviditeten pga förlossningsrädsla. Trodde att jag skulle klara vaginal förlossning men jag har panik. Ska dit imorgon igen och ska säga att jag vill ha planerat ks då.
Man kan även få göra en förlossningsplan som innebär att man får tex bedövning tidigt under förlossningen eller att man inte skickas hem om man kommer in och inte har öppnat sig så mycket eller att man avbryter för ks om det drar ut på tiden. Dock så skulle jag inte lita på att de håller sitt ord när det väl gäller.
Jag har inte fått träffa Aurora förrän nu de senaste veckorna så det tar tid och man får gå och må dåligt länge tyvärr innan man får hjälp. Jag gråter varje gång vi är där. Grät mig igenom hela besöket på förlossningen också. Första barnet för både mig och min man.
Hur var din första förlossning?
Stor kram och tack för ditt svar!! Har också förstått att man kan få vänta väldigt länge innan man kommer till och ångesten lär ju bara växa av det..
Första förlossningen startade med vattenavgång i v34. Efter mycket om och men satte de igång mig och det gick på tok för fort!