nonni skrev 2016-09-08 23:57:28 följande:
hej! Jag äter också en liten medicincocktail sen många år tillbaka - dock med vissa uppehåll inemellan. Just nu är det sertralin (antidepressiva) och oxascand (ångestdämpande) som är mina varje dags-medicin. Hade en riktigt risig period i vintras med sjukskrivning och klippkort på psyk men det har successivt blivit bättre under vår/sommar om än lite krokig väg. Problemet nu är att jag känner att det börjar gå utför igen. Jag äter maxdos på den antidepressiva och ca 40 mg oxascand tar väl udden av den värsta ångesten men långt ifrån allt. Nu tror jag att det är läge att byta medicin, i vart fall sertralinet, så jag skulle vilja fråga er vad ni har för erfarenhet av fluoxetin? Ser0tonin du som var lite medicinnörd ;), vad säger du? Har nämligen hört bra om denna medicin och jag skulle vilja ha lite input innan jag konsulterar min läkare. Lycka till allihopa och kämpa på!!!
Har du någon ångestsjukdom? Det hjälper att veta diagnosen :) Fluoxetin är ju ytterligare ett SSRI i mängden. Välprövat och funkar för vissa, men inget jag skulle rekommendera mot ångest. Beroende på vilken diagnos du har så finns olika alternativ :)
Jag funderar på om det är så att din kropp byggt upp en tolerans mot Oxascand.