Fler som äter antidepressiva? Följas åt?
Har läst hela tråden och hoppas att det är ok att jag hoppar in!
Ska ta min tredje Citalopram ikväll och är livrädd för att må sämre... Känns som om jag bara går och väntar på att känna något. Enda biverkningen så här långt är väldigt lite sömn de senaste två nätterna, svettningar och att det "krasar" inne i ena örat (ungefär som att det är lite vatten där inne).
Äter p g a ångest och oro efter skilsmässa som drog upp obearbetad sorg från när min mamma dog för många år sedan. I fredags, för en vecka sedan, nådde jag botten efter att ha vaknat kl 05 av ångest som höll i sig i princip hela dagen. Jag grät och tog en promenad men inget hjälpte. Till slut ringde jag efter min ex-man och bad honom att göra slut på mitt lidande. Har Atarax till hjälp men glömde att ta någon just den dagen. Tanken på att må ännu sämre än då skrämmer mig så otroligt mycket... Jag kommer inte att orka må så i flera veckor.
Äter 10 mg nu och ska öka till 20 mg om två veckor. Oron för att få ångest och må sämre än tidigare är riktigt skrämmande och jag förstår inte varför det måste vara så. Är det någon av er som vet det?