Inlägg från: Anonym (DennaD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DennaD)

Fler som äter antidepressiva? Följas åt?

jag har ätit fluoxetin i 6 år ca. började för 2 månader sen på voxra också efter att min depression blev värre pga flera anledningar. blev en extra platå så att jag orkar lite mer. Men det är tungt att måsta äta 2 st för att ens orka nått

• Anonym (DennaD)

oj inte roligt att gå upp 4 storlekar.  hjälper den mot det psykiska?

• Anonym (DennaD)
    AstraG skrev 2016-08-09 21:52:15 följande:
    Förstår att det är tung med ett till preparat. Förstår precis.
    Hur tycker du voxran fungerat?

jo den hjälper lite tror jag (blir inte sämre ialf), har hänt så mycket, så jag har varit urbalans massa, har varit tvungen att ligga inne 4 dagar för mådde så pass dåligt. 
    massa panikångest och ångest attacker. 

har några andra mediciner också vid behov, truxal och buronil. önskar jag kunde haft en sort som hjälpte bättre än 2 som hjälper lite.

truxalen blir man väldigt trött av.

• Anonym (DennaD)
    AstraG skrev 2016-08-13 16:59:33 följande:
    Känner verkligen med dig. Låg också inne i våras. Hoppas du blev behandlad bra!
    Har du någon behovsmedicin också som du sa ta vid ångestattacker?
    Jag har Theralen och Atarax. Tycker inte de fungerar särskilt bra. :/

jag har truxal och buronil vid behov. funkar lite. truxalen blir jag jätte trött av.
    jag har också ätit theralen och atarax. Ataraxen var som sockerpiller, theralen hjälpte lite vid mild ångest men tog 4 tabletter för att ge verkan. 

• Anonym (DennaD)

Fluoxetin har fungerat bra till en viss depression för mig.

Träffade en läkare förra veta och fick stesolid utskriven. Han ska ringa mig idag och vi ska utvärdera. Men tror jag behöver en ökning och äta regelbundet en stund.

Det var skönt att få en läkare som såg att jag verkligen inte mådde bra.

• Anonym (DennaD)

Fick en annan sort igår som tydligare är starkare.

Ska prova dom idag och se hur jag reagerar av dom. Har en hyffsat (alltså ingen panikångest) bra dag men vi ska utvärdera dom redan på fredag.

• Anonym (DennaD)

Jag fick iktorivil. Är rätt utslagen idag men ångesten är lugn just nu. Sängläge idag. Kroppen och hjärnan känns lite som gele.

Canon är en vi eventuellt kommer kanske prova sen

• Anonym (DennaD)

Xanor skulle det stå

• Anonym (DennaD)

jag haft problem sen tidigta tonåren. gått på bup i några år. men det var inte fören jag var ca 10 som jag började på antidepp

• Anonym (DennaD)
    Anonym (DennaD) skrev 2016-09-24 10:18:32 följande:

jag haft problem sen tidigta tonåren. gått på bup i några år. men det var inte fören jag var ca 10 som jag började på antidepp

ja det är skönt att vi är några (tråkigt också) men att inte känna sig ensam är skönt!
  • Anonym (DennaD)

första gången blev huvudet som en gele. nu äter jag max dos och märker knappt nått.självmordstankarna är lugnande. men hade hoppats på att muskelavslappande skulle göra mig dåsig så kan kunde slappna av mer.
    livet känns så tungt.  jag är rädd att ta upp detta med nån.

• Anonym (DennaD)

Nu har jag fått quoitapin (stavning) ? till natten.
    aå äter 40 mg fluoxetin, 300 mg voxra, 0,5 ikr´trorvil (upp tilll 8s om dagen) och quoitapinet 300 mg för sömnen.

idag verkar inget hjälpta, är trött och hängig. iktorvilen har gjort har att jag inte har nån ångest attack. 
    har varit tvungen att vara inlagt en sväng. det är hemskt att vara inlagt. det är nog drygt på en vanlig avdening (tex kirurgen) men psyk. just att det är låst det är tungt.

Svar på tråden Fler som äter antidepressiva? Följas åt?