Stor bebis! Bara jag?
Men fy så oförskämt, som privatperson så håller man tyst om sånt man inte har med att göra.
Man kan ju fråga sig vilken fostran dom här människorna som vräker ur sig sånt där har fått, deras föräldrar verkar inte ha lyckats speciellt bra.
Sen läser jag tendenser här till att ifrågasätta om ditt barn verkligen är för stort eller om det är som det ska.
Ni som gör sånt, sluta omedelbart, ni ska inte döma eller bedöma ts barn och om barnets vikt är rimligt eller ej.
Det är inte ni kvalificerade för och ni är inte nån jury.
Ni ska stötta ts eller vara tysta, samma gäller här som irl, lägg er inte i det ni inte har med att göra.
Ts undrar hur hon ska bemöta idioter som ifrågasätter hennes barns storlek,
Ge henne gärna tips om det men bli inte själv en av dom idioterna som ska bemötas.
Ts när du får såna idiotkommentarer, så ifrågasätt tillbaka.
Gå inte med och ursäkta eller försök skämta bort det, ignorera det inte.
Utan bara fråga
"Varför säger du så? Tror du inte jag vet hur stort mitt barn är? Ville du bara såra oss, trycka ner för att själv få känna dig lite bättre? Varför är du så elak? "
Var allvarlig, visa att du inte kommer ta lätt på att man uttrycker sig så om ditt barn.
Och att du kommer stå på hans sida vare gång nån säger något elakt till eller om honom.
Beroende på svar kan du acceptera en ursäkt eller be dom fara åt helvete.
Dom enda som har rätt att ifrågasätta ditt barns vikt är just vårdpersonal, dom gör det ju av omtanke för din sons hälsa om dom gör det.