• IsDimma

Rättvisa om ärvd sommarstuga

Är din mamma utköpt ur sommarstugan och har fått betalt för sin del så hade jag låtit det vara.
    Köp en egen sommarstuga om ni har råd. Kanske kan dela den med dina föräldrar?
    För mycket bråk som ni verkar ha det idag.

Jag ser lite samma i mammas familj. Min mamma har fyra syskon och dom ärvde min morfars sommarstuga när han dog. På samma tomt har mammas tre kusiner en stuga. Sen äger dom en ihop.
    Mamma och hennes syskon har två veckor var på sommaren då dom inte kändes samsas om något annat.
    När mammas generation dör är vi sex kusiner. Och så har vi sju sysslingar att tampas med också. Mamma har två syskon utan egna barn så där är frågan om vad dom tänkt om stugan. Ärver vi även dom eller har dom andra planer?
    Jag har också väldigt fina minnen från denna sommarstuga. Men blir det bråk säljer jag hellre än håller på som mamma och hennes syskon gör just nu.

• IsDimma
    Lotten80 skrev 2016-08-01 16:22:32 följande:

Känns som ett väldigt radikalt beslut att göra det. Och sommarstuga någon annanstans än i det området känns inte aktuellt. Det är ju där alla barndomsminnen är.

Ja, dina barndomsminnen finns där. Men det behöver inte betyda att dina barn inte kan få lika bra sommarminnen någon annan stans ifrån.
Svar på tråden Rättvisa om ärvd sommarstuga