Vad är ondska inom islam?
Med risk för shitstorm incoming...
Har man en religiös övertygelse, och verkligen verkligen verkligen tror på att en viss skrift med påbud är från gud så spelar det ju ingen roll vad det påbudet handlar om och att dessa påbud går emot ett modernt samhälle som tror sig veta bättre än denna allsmäktige gud. Hur fan kan man då tala om reformer? Om jag tror på att gud beordrar att tjuvens hand ska kapas så är det väl så? Vadå ska människan komma och börja reformera för att detta inte passar in på den utveckling människan tror vara bäst? Jag försöker nu resonera som en riktig bokstavstrogen troende här nu.är inte syftet med en allvetande gud just att skriftens påbud kom med hans vetskap om att dessa moderna tider skulle komma men att han ändå bestämde sig för att sända ner sina påbud . Gud måste ju veta bättre än sina tjänare så då kan ju inte jag komma och börja reformera dvs. Klippa klistrar röra om göra om det som inte passar mig. Vad är då vitsen med att tro om man inte TROR....så alla dessa handkapningar hit o dit är väl vettigt antar jag för de muslimer som faktiskt på riktigt tror på att koranen är guds ord och att guds ord står högre än allt oavsett hur modern människan tycker att samhället är och yrkar på en reform....en reform utav guds ord...en allsmäktig gud ....