• bebisdags

Bim september

Ville dubbel bekräfta och yey????????
    Hade en konstig tanke i huvudet att det skulle stå "ej gravid" men icke:D

• bebisdags
    Ritva skrev 2016-09-11 22:34:16 följande:
    Ohh vad kul! :) grattis!
    Tack!! Nu känns det verkligt!:D
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-12 05:55:09 följande:
    Jag har inte vågat ett digitalt än. Är så jäkla rädd för missfall då jag haft det innan. Tog ett nytt TL idag som såg ut såhär så en helt klart stegring än innan :) när får du bf? Jag har enligt data från min Natural Cykles fått 24 maj :)
    Alltså jag var super rädd för det också, fick ju missfall i juli men tänkte denna gång kommer det gå bra:)
    Ah härligt!:D

BF 22 maj enligt appar :)
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-12 06:07:39 följande:
    Nu va de visserligen snart 4år sen jag fick missfall men minns det som igår. Men kom tillslut en liten pojke som nu är 3år. Så han kommer nästan va 4år när syskon kommer :)
    Tråkigt med missfallet men man får tänka att det skulle bli så för att du skulle få din fina son!:) Roligt att bli storebror.

Vi har börjat få mycket hets av alla att det är dags för barn nu, speciellt min mamma;) Men vi har låtsas som vi inte alls planerar det utan vill ha barn ännu senare, så spännande att se deras reaktion när de får veta:D Dock tänker jag inte säga något innan ultraljudet tror jag, du då? Vet du när du ska berätta?:)
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-12 06:24:00 följande:
    Min mamma ska få veta på fredag när vi ska åka iväg. Ska först på begravning av min farmor. Resten får nog vänta. Har två vänner som vet hittills för jag hade aldrig kunnat hålla detta för mig själv :D
    Ah beklagar! :(
    Jo har råkat berätta för två vänner jag med, är dålig på att hålla mig;)

Super svårt att hålla mig för mamma, hon och en vän kom in på jobbet igår ( innan jag plussat) och sen när jag kommer hem och har testat + ringer hon och frågar om jag är gravid.. Då har hennes vän känt det på sig och var 95% säker. Jag säger nä men vad konstigt.. Och mamma säger "Nä sa det om du var det skulle du inte kunna hålla det från mig". Så var lite läskigt och gjorde det ännu svårare att hålla ;)
  • bebisdags
    Jasmin3 skrev 2016-09-12 07:41:37 följande:
    Jag blev så uppspelt att jag också tog ett fast jag skulle vänta.. Tyvärr negativt :(
    Men tappa inte hopp! Jag visade negativt i lördags men + igår både + och digitalt. Mycket kan hända på 1 dag!:)
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-12 06:24:00 följande:
    Min mamma ska få veta på fredag när vi ska åka iväg. Ska först på begravning av min farmor. Resten får nog vänta. Har två vänner som vet hittills för jag hade aldrig kunnat hålla detta för mig själv :D
    Tänkte även, ska du gå med i nån BF grupp? Jag gjorde det och skulle vara roligt med någon som man surrat med förut!:)
  • bebisdags
    Pillemajsan skrev 2016-09-12 08:45:14 följande:
    Vilken tester tog du? Jag har tagit testlagrets o fått minus o likaså på cb, testa cb igår minus o dom andra minus med o har bf idag, känns rätt kört
    Jag körde först med RFSU men plussade med CB digital och CB vanliga!:)

Åh typiskt jo fast vissa får ju + några dagar efter!
  • bebisdags
    MaTik skrev 2016-09-12 09:27:34 följande:

Har hängt med i tråden men mest läst. Testade negativt i lördags på ÄL+11. Imorse på ÄL+13 tog jag ett till test. Såg ingenting på det, gick in i duschen, fem minuter senare tror jag mig ana ett streck. La även upp bilden i den andra tråden om spökstreck, för jag är lite osäker på om det är nåt eller om jag bara tittar för noga. :) Ser med spänning fram emot att testa igen om någon dag.

Jag tycker jag ser ett sträck men testa om nån dag igen eller med digitalt!:)
  • bebisdags
    Anonym (en trea?) skrev 2016-09-12 13:34:49 följande:

jahapp.... då är man på Bim +8!!!! Ingen mens i sikte, men mensvärk och idag kom det brunt (Ursäkta) klet på pappret... sen inget mer... så nu sitter jag här med mensvärk...utan mens och jag testade negativt på BIM+1... Igår var jag dessutom sjuk... sjukligt trött, slemmig och hes och fruktansvärt OFF men ingen mensvärk igår..... idag är jag trött och har ingen aptit...

Har du testat igen? Vissa plussar efter BIM :)
  • bebisdags
    Iza2011 skrev 2016-09-13 07:43:32 följande:

Testade med sticka som visade lika svagt som igår morse. Testade sen samma med cb digital som visade gravid 1-2!! Åh vad glad jag är nu!

Grattis!!:D
  • bebisdags

Hallå måste fråga, någon som varit gravid och haft (ursäkta mycket info) diarré konstant i flera dagar? Går säkert på toa 10 x mer än vanligtvis och gör ju ont efter ett tag:/ Är detta normalt eller borde jag oroa mig?

• bebisdags
    Kolan91 skrev 2016-09-14 08:59:11 följande:

Hej tjejer!

Cd 4 här. Ni som blivit gravida/misstänker att ni är. Var något annorlunda så tidigt?? (En som hoppats länge)

Förra gången jag blev gravid slutade i ma märkte jag bröstförändringar så här tidigt men inte nu :( men hoppas ändå!

Hej!
    Sist jag plussade kände jag massor, tyvärr slutade det i MF.
    Denna gång har jag knappt känt något innan jag plussade, det var en sak(samma dag som jag plussade) när jag stod på jobbet kändes det som jag skulle svimma en stund sen gick de över. Så man behöver inte känna massa för att plussa, håller mina tummar för dig!:)
  • bebisdags
    FyrAAAA skrev 2016-09-19 19:06:03 följande:

Jag testade med cb digitalt äl test dagen efter bim förra månaden och fick då maximal stegring, fast glad gubbe, dagen efter kom mensen på bim+2. Men jag fick dock aldrig någon minstaste skugga på ett gravtest då så jag håller tummar o tår för dig att det ändå är ett tecken på graviditet för din del!!!

För mig var det tvärtom fick maximal på Clearblue ÄL test (dubbel indikator) 4 dagar innan BIM och testade postivt med Clearblue digitalt och vanliga 3 dagar innan BIM och nu är jag i v 6 så klurigt det där!
Svar på tråden Bim september