• Jasmin3

Bim september

LeiaBus2010 skrev 2016-09-25 13:25:59 följande:

Det här är heelskumt...

Men vet du ifall du haft äl än då? För det där skulle ju jag annars tyda som att äl närmar sig, med tanke på att strecket är svagt på morgonen och starkare på em.. men om du vet att äl har varit så har jag nog inget bra svar att komma med :P
  • Jasmin3

Ååh jag tror verkligen att jag kommer plussa nu i dagarna! Är bara på ÄL+7 idag men jag tycker mig ana något väääldigt svagt på såna tidiga stickor som mäter hcg redan från 10 mIU/ml. Kommer nog testa både imorn och på tisdag för å se om det blir nån skillnad, men det är så otroligt smala stickor så det är svårt att se och fånga på bild. Jag "känner" mig gravid, även om jag inte direkt har några symptom. Är trött och har lite stickningar nere i magen men rent mentalt känner jag mig gravid ;D

• Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-25 19:30:50 följande:

Roligt att höra! Hoppas att du får ditt plus snart  

Här är det inte lika positivt tyvärr. Mensvärken satte igång under förmiddagen så mensen kommer definitivt innan fredag. Skulle gissa på tisdag-onsdag. Jag vet att man kan ha "mensvärk" även vid graviditet men ni känner säkert igen den där känslan, när man bara "vet" att mensen kommer snart. Det känns i hela kroppen. 

Vad tråkigt :( Jag tror jag förstår vad du menar, det är ungefär samma som den känsla jag har som säger att jag är gravid.

Håller dock tummarna för att din känsla är fel den här gången och att det är ett plus på väg istället :)
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-25 20:13:15 följande:

Nej det kan man ju aldrig riktigt veta. .. bim -4 annars idag.. får helt enkelt vänta och se... men det kan ju säkert vara att ägget inte släppte och nu försöker kroppen igen.

Ja nej precis, tänkte att det finns ju vissa som genom vul tex får bekräftat om de haft äl eller inte å så. Ni får väl se till att mysa ordentligt nu i dagarna då ifall det är ägget som är på gång. Men håller tummarna för att det är ett "riktigt" plus som är på ingång! :)
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-26 09:54:40 följande:

Ja det är konstigt vilket fall.

Kolla dagens.

Morgon 7.20 var det svagt som dagen före på morgonen. Sen tog jag ett vid 9 med och döm om min förvåning.

Jag fattar ingenting nu.

Hur ska man bli klok på det här? Haha hade ju inte ens gått 2 h med kisseriet

Jadu, jag förstår förvirringen.. Väldigt märkligt. Nån annan med liknande erfarenhet kanske? :)
  • Jasmin3
    Cecilah skrev 2016-09-26 19:45:17 följande:

Någon som kan låna sina ögon till mig? Jag får jättesvaga test och jag tror det är spökstreck för jag har fått antydan för streck även på BIM-2 och idag BIM+3 har mensen inte kommit och strecken är nästan lika obefintliga.

Vad tror ni?

Spontant tänker jag att det inte är spökstreck! Det syns tydlig även om det är svagt och i mina ögon ser det rosa ut (spökisarna är ju grå).

Vet att testlagrets kan visa svagt ganska länge faktiskt, har hört det många gånger. Jag hade köpt en annan sort för att bekräfta ytterligare, med tanke på att du gått över BIM ska ju vilket test som helst kunna visa plus nu! Håller en tumme för dig, men det ser verkligen ut som plus redan nu!! :)
  • Jasmin3
    Cecilah skrev 2016-09-26 23:00:04 följande:

Jag vågar inte tro på att det är början på plus när det är sååå svagt och sen även försvinner efter 20min..

Jag kanske ska ta och köpa ett test som mäter från 10 istället för 25! För om jag nu skulle vara gravid så är det tydligt att mina hcg nivåer spökar och är som högst vissa tidpunkter på dygnet som em/kväll.

Tack för lyckoönskningarna! Önskar detsamma till dig :) när har du BIM?

Jag förstår hur du tänker, men det kan ju faktiskt inte bli två streck (inte ens svagt) om man inte är gravid :) Det enda är väl isf om det är MF på G och att det är det som gör att det inte blir starkare.. Men det kan ju lika gärna vara så att du är "låghormonare" :)

Jag vet inte exakt när BIM är men tror 30 sept el 1a okt. Testade precis nyss helt blankt men har ändå så starka känslor av att det där plusset kommer till helgen!
  • Jasmin3
    mammsen79 skrev 2016-09-27 16:55:27 följande:

Finns det någonsin testat innan mens o fått positivt? När kan man testa som tidigast?

Med båda mina barn har jag plussat några dagar innan bim. Minns inte exakt men kanske 2-3 dagar innan :)

Är olika med olika test men jag tror det tidigaste är det som heter Predictor Early som kan visa positivt från bim-6.
  • Jasmin3
    Smj123 skrev 2016-09-27 08:03:58 följande:

Trodde det var kört denna månaden då det var negativt på bim men idag när mensen var tre dagar sen testade jag igen, positivt!!! Hoppas hoppas den lille vill stanna :)

Grattis!! :))
  • Jasmin3
    Cecilah skrev 2016-09-27 18:13:41 följande:

Okej men då kan du testa igen närmare BIM! :)

Höll mig från 15-17.30 idag och testade.. idag syntes inget alls.. fortfarande ingen mens och BIM+4

Håller på att bli galen. Vad kan detta bero på? MF?

Ingen aning faktiskt :( Kanske bäst att höra med BM? Kanske du kan få göra ett vul om nån vecka eller så för att se om där finns något? :)
  • Jasmin3
    Smj123 skrev 2016-09-27 21:12:46 följande:

Tack! :D

Hur går det för dig? Något plus ännu? :)

Ja!! Ja ja ja, alldeles nyss! :D Väldigt svagt men visst synd det? Eller har jag stirrat på det så mkt att jag ser i syne?? (BIM-2 el -3)

• Jasmin3
    mammsen79 skrev 2016-09-27 23:10:09 följande:

Ok det vet jag men avvaktar till dagen jag ska få min mens, men sååå långt kvar!!! Jag har en heldel molvärk inbillar jag mig? Massa hormoner som spökar inom mig ????,har du någon känningar? Kände du något efter ägglossningen?

Ja precis, det förstår jag :) Alltså många säger ju att man kan bli skengravid osv, själv har jag aldrig trott på det då jag är skeptisk till att man kan inbilla sig den typen av smärts osv. Men jag är heller ingen expert..

Jag började känna för kanske tre dagar sen att jag blivit sjuukt trött framåt eftermiddagen, sådär så det känns som man har grus i ögonen. Sen har jag lite lätt molande värk till å från men mest ont i svanken faktiskt. Tror inte jag kände nåt speciellt efter äl, hade typ samma molvärk då som nu men annars inget. Ska ha mens på fre eller lör och idag ser jag ett svaaagt streck på min lilla sticka! :D Postade bilden här ovan, syns det nåt ens? :P
  • Jasmin3

Tog ett från testlagret också som är lite bredare och kanske lättare att se..?

• Jasmin3
    Cecilah skrev 2016-09-28 08:40:07 följande:

Det syns absolut!! Vad kul för dig :)

Pricka ni in äl med äl stickor eller kör ni på varannan dag hela månaden? :)

Tror nämligen inte att jag är gravid.. BIM+5 idag och ingen mens och inget plus. Men vill inte missa nästa äl så vet inte hur jag ska räkna

Vi har bara typ "kört på" och haft sex när vi känner för det, kanske har blivit två gånger veckan i snitt. Den 17e och 18e (lör-sön) sept hade jag positivt utslag på äl-sticka och då hade vi bara haft sex onsdagen och fredagen innan det, så inget efter positivt äl-test.

Förstår det, jättesvårt :/ Brukar du ha oregelbunden cykel? Det bästa du kan göra, om mensen kommer, är ju att börja med äl-tester när mensen slutar för att inte missa den. Sen stegrar det ju inte för alla heller och en del missar stegringen även om de testar varje dag. Så sex varannan dag är nog att föredra också :)

Stort lycka till!!
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-28 13:39:21 följande:

Alltså. Jag hade stegring den 26 på älsticka. Men det var inte fullt utslag. Det var starkt i 2 dagar. Idag (alldeles nyss) hade jag rejält med äl sekret. Kan det vara så att ägget faktiskt släppt nu då? Eftersom stegringen var för ca 48 h sedan?

Eller kan man ha älsekret vid graviditet?? (Har bim i helgen egentligen nämligen)

Det kan nog mkt väl vara så! Jag hade fullt utslag, starkare än kontrollstrecket den 17e och lika starkt som kontrollstrecket den 18e, sen betydligt svagare den 19e men den dagen hade jag äl-sekret. Senaste sexet vi hade var den 16e så antingen levde simmarna de där 3 dygnen eller så var själva äl samtidigt som jag fick utslag på stickan. Omöjligt att veta :)
  • Jasmin3
    mammsen79 skrev 2016-09-28 13:25:58 följande:

Hur många dagar är din cykel? så du gjorde gravtest tre dagar innan beräknad mens o fått positivt? ???? jag har massa symtom blir galen på det här.. Kan ju inte testa förren nästa Fredag den 7 suck för ska ha mens då. Märkte du av ägglossningen,? Blev du mer våt eller andra tecken? Tacksam för svar

Min cykel är ca 30 dagar, men jag slutade med minipiller i aug så nu har den inte varit som vanligt, därför körde jag med äl-tester. Jag hade mkt spänningar i brösten, molvärk och ont i svanken vid äl. Fick också mkt sekret (trådigt) dagen efter fullt utslag :)
  • Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-28 17:10:22 följande:

Grattis, vad kul Vad har du för symptom?

Tack! Ska dock testa med digitalt imorn , hoppas få det lite mer tydligt ;)

Det är mest att jag blir väldigt trött framåt em, alltså så trött att jag typ är helt snurrig :P

Har lite molvärk i magen och ont i ländryggen. Annars mår jag som vanligt :)

Hur går det för dig?
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-28 16:56:02 följande:

Å vi har inte haft sex sen den förra gången jag hade äl.

Man kan ju aldrig veta dock. :-P

Håller tummarna för dig! Simmarna klarar ju sig upp till en v.

Och om den klarar sig i flera dagar så blir det en flicka.

Pojkspermier är snabbast.

Men tjejspermierna lever längre.

Hehe ja, jag hoppas verkligen på den teorin. Har två pojkar nu och vi ska inte ha fler än tre så det vore fantastiskt med en liten flicka nu :)
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-29 20:42:33 följande:

Bim dag! Ingen mens. Konstig känsla i magen. Ömma bröst men inga andra symtom helt plötsligt. Testa imorgonbitti

Testat än? :D
Svar på tråden Bim september