• Hellsing

Bim september

L 91 skrev 2016-08-30 08:01:12 följande:

Kommer inte ihåg att jag förut varit med om att brösten ökar i storlek innan mens.. någon av er som får det? Är på BIM-4 skulle jag gissa på.. kan inte använda min bh..! Igår märkte jag storleksskillnaden och idag får de verkligen inte plats..haha!

Haha det har mina gjort! Fick typ "trycka in dem" i min favvobh
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-30 08:33:54 följande:
    Haha! Men så brukar du alltså inte ha innan beräknad mens?? Förstår om de ökar lite i storlek innan mens för att det handlar om hormoner men alltså, detta är extremt här idag! Haha
    Nej aldrig ;)
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-30 08:31:47 följande:
    Provar du med äl-test idag? :D
    Nej det har jag inte! De är slut hemma, men har apoteket nära jobbet :)

Gjorde igår morse dock, inte alls lika positivt men jag har ju gjort de flesta på eftermiddagen + att jag hade varit på toa mitt under natten så osäker om det gav rätt liksom ^^ men det var dock positivt!
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-30 08:31:47 följande:
    Provar du med äl-test idag? :D
    Provade nu vid lunch :) men var inte starkt streck :(

Men har "pimplat" te så det står ju att om man dricker mycket före så blir det utspätt och inte rätt :/

Men det är ju några dagar kvar :) det är ju faktiskt inte äl-testen som avgör om man är gravid! Men alla symptom som jag haft tidigare pekar ju på + :/ och de starka äl-testen nästan 2 v efter äl
  • Hellsing
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 12:52:53 följande:

Just nu går jag runt och oroar mig för att mensen ska ha kommit varje gång jag går på toa.

Bröstvårtorna är inte längre ömma, men brösten fortsätter göra ont. Vilket dock inte är ovanligt när mensen närmar sig. Är rätt så trög i magen också, vilket ju kan vara ett symptom. Men jag vågar inte hoppas för jag vet hur besviken jag kommer vara om jag inte plussar. :(

Känner detsamma! Mensen känns inte som om den kommer men är orolig och rädd för att bli besviken!
  • Hellsing
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 15:08:56 följande:
    Tänk att det ska vara en sån jäkla känslomässig berg-och-dalbana att försöka få barn. Jag levde i vanföreställningen att allt skulle gå så lätt och att jag skulle vara glad och förväntansfull hela tiden. Är bara på andra försöket men håller ändå på att gå sönder inifrån. Idag har jag varit extra ledsen och nedstämd. Säkerligen pga pms...

Jaja, det som är bra är att det kommer komma bättre dagar också. Och förhoppningsvis en dag när man har sin egna lilla dotter/son.
    Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!
  • Hellsing
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 18:42:48 följande:
    Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.
    Hellsing skrev 2016-08-30 16:17:36 följande:

Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!

Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig
    Vad jobbigt att inte kunna njuta av sexet :/ min man är så mån om att jag ska ha det bra så där är aldrig något problem, men jag har inte haft naturlig sexlust men så fort tabletter och p-stav var ute ur systemet så har lusten kommit tillbaka :)
    Kram till er <3

Jaa jag hoppas det går snabbt! Har velat i så många år men haft otur med arbetslös och osäkra arbetsplatser! Har äntligen fast jobb <3 och visserligen studerar min man men han är snart klar :)
  • Hellsing
    misslina skrev 2016-08-31 05:41:08 följande:

Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)

Ihhhhhhhh;)

Åååh grattis!!!!
  • Hellsing
    Elisabeth24 skrev 2016-08-31 08:39:06 följande:

Jag hoppar med in i tråden i hopp om att få plus på stickan i sept ihop med er alla! 24 år och lycklig sambo med mannen i mitt liv. Jag slutade med p-piller tidigt i våras men vi har skyddat oss sedan dess. Nu är vi redo och förväntansfulla med att sätta igång bebisverkstan. Har dock bara haft mens ett par gånger under detta halvår vilket gör att jag inte har någon bra koll på äl ännu. Vi hade vårt första oskyddade sex i lördags och jag hade min senaste mens 9-12 augusti.

Mitt tips är att använda en app så får du mer koll ;) min bm rekommenderade det t.o.m då man kan använda det som "verktyg" för att se när man troligtsvis blev gravid ^^
  • Hellsing
    Milie skrev 2016-08-31 12:34:23 följande:

Jag ser att det är väldigt vanligt att fortsätta ÄL-testa efter att man fått ett positivt test. Varför gör ni det? Den enda informationen man får av ÄL-test är ju att det är stor chans att den sker inom 36-48 timmar därefter. Om toppen av hormoner är kort eller lång tillför ingen information. Vill man ha extra information så är det lättast att tempa för att detektera då progesteron kommer igång och värmer kroppen.

Eller har jag missat någon information om ÄL-test? Länka gärna i så fall. Jag älskar att mäta och testa och är precis som alla andra här angelägen om att ha koll.

Äl-test kan känna av grav-hormoner ;)
Svar på tråden Bim september