• Jasmin3

Bim september

pimpim78 skrev 2016-09-16 23:27:54 följande:

Precis så jag tänker också, och när jag tittar noga så kan jag inte se att det är blått, ser mer skugglikt ut. Så kanske bara är så testet ser ut när det är neg, att det liksom alltid är en liten skugga där......

Får se på det nya testet i morgon bitti..... tack för info o sov gott !!

Fast nja, jag tycker ändå det det mer ut som ett plus. Har själv aldrig fått spökstreck med cb men har av andra förstått det som att det alltid är mkt svagare då - knappt så det syns liksom, och som ni säger, som en grå skugga. Däremot har jag fått flera negativa och där har det bara varit ett stort minus tecken, inte en enda tillstymmelse till att det skulle kunna vara ett plus. Om jag var du skulle jag testa ett till likadant alternativt köpa en annan sort och se vad det blir av det.

(Men jag tror, och hoppas, att du är gravid) ;)
  • Jasmin3

Hörni, förvirrad är bara förnamnet.. Som jag skrev häromdagen kändes det verkligen som att jag hade ägglossning, det var i torsdags kväll. Pga det tänkte jag att nej gravid är jag ju inte så strunt i det just nu.. Men, inatt drömde jag att jag var gravid osv och det kändes så verkligt att jag blev tvungen att testa ????

Och igen anar jag ett svaaagt streck, syns nog inte på bild (?). Och för skojs skull tog jag ett äl-test också... Fullt utslag inom några sekunder! Jag som aldrig ens haft fullt utslag när jag VET att jag haft äl ???? Vad händer??

• Jasmin3
    t123 skrev 2016-09-17 15:03:00 följande:

Låter absolut hoppfullt i mina öron! Visst, äl-test kan stegra innan mens med men oftast inte så starkt är min erfarenhet! Och fick du svagt på gravtest låter det ju jättebra, testa igen imorgon :)

Åh tack! Jaså?? Det visste jag inte att de kunde.. hoppss inte!! Ja det var otroligt svagt men ändå synligt om man tittar riktigt noga. Får nog bli ett nytt test imorn bitti ;)
  • Jasmin3

Stort grattis till alla nya plus!! :D Så roligt!

Själv var jag med om nåt sjuukt konstigt idag. Här är ingen mens i sikte så jag har fortsatt att testa typ varannan dag med testlagrets billiga stickor. Idag satt jag å verkligen stirrade på testet efter att jag lagt det på sängbordet och fick se ett ljusrosa streck uppträda i rätt snabb fart. Jag hann tänka "jaaaaaa!!" men efter bara nån sekund FLYTTADE sig strecket, jag såg det liksom "vandra" hela vägen upp till kontrollstrecket där det smälte in. När det sen torkade syns ett svaaagt men ändå synligt streck, dock mkt längre ner på testet än det ska (tror jag). För det kan väl bars uppträda på ett visst ställe? Tar detta test som ytterst opålitligt förstås men var bara tvungen att dela med mig ;P sjukt knas..

• Jasmin3
    ohhello skrev 2016-09-20 15:26:05 följande:

Det står på bruksanvisningen till stickorna att man inte ska kolla förrän det torkat/10min för att som du säger Jasmin3 kan se ett "falskt" streck som sedan försvinner. Iallafall på billigatesters. :)

Ja precis, det var bara så märkligt att det flyttade på sig :P har dessutom aldrig sett ett streck dyka upp och sen försvinna.. men ja, konstigare saker har ju hänt :)
  • Jasmin3

Okej, från er som plussat önskar jag en sammanställning; hur snart efter ÄL kom era första symptom? Och vilka var dessa? :)

• Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:47:12 följande:

Flera nya plus i tråden. Så roligt och grattis!

Är det någon som har BIM under mitten-slutet på nästa vecka? Jag har enligt min app BIM den 27:e september men enligt mina egna beräkningar den 30:e september. Jag hoppas att mina beräkningar stämmer för annars skulle det betyda att jag har en lutealfas på 8-9 dagar. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11-12 dagar.

Min cykel har ju verkligen levt sitt eget liv nu då jag slutade med minipiller den 16 aug. Fick mens (eller nån annan slags blödning?) den 18e aug vilket var samma datum som alltid så jag tänkte ju att allt var som "vanligt" därefter. Hade enligt de beräkningarna äl den 2 sept men där omkring hände det inte ett smack. Däremot fortsatte jag med äl-tester och fick fullt utslag i lördags (den 17e) som sedan blev svagare fr.o.m. söndagen.. hade dock bara sex onsdagen och fredagen innan så frågan är om det ens kunnat bli nåt av det? :/

Nåväl, enligt mina beräkningar nu bör iaf BIM vara 30 sept. Ligger i soffan nu och kände plötsligt hur det började sticka/ hugga lite smått där nere i magen.. kan det vara ägget som fäster isf?? Har ju läst om dom som känner av det tydligt :)

Hur mår du? Några symptom? :)
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-24 14:13:32 följande:

Bim -5

Någon med erfarenheter av äl tester från testlagret??

Ser lovande ut! Jag använde deras med barn nr 2 och då fick jag starkare och starkare ju närmare BIM jag kom! :)
  • Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-24 07:15:32 följande:

Du fick alltså positivt ÄL-test på lördag och hade sex dagen innan? Då ska det absolut finnas en chans. Spermier lever ofta 3-5 dygn i väntan på ägget. 

Jag hade lite hugg och stick tidigare i veckan men jag tror att det troligtvis var ÄL-symptom. Det är borta nu och jag bör vara på ÄL+5. Hoppas att ingen mens dyker upp för oss den 30:e Nej, tyvärr detsamma som dig. Ingenting efter att ÄL var över. Jag känner mig precis som jag brukar göra en vecka innan mens. Jag vet att inte det behöver betyda något men man vill ju så gärna känna något som får en att börja hoppas lite. 

Ja precis, hade sex först ons den 14e och fre 16e. Har galet mkt "mensvärk" idag, både i magen och ryggen :/ Ja precis, det borde inte vara omöjligt. Sen vet jag att det är andra saker som spelar in också såklart och inte bara att "pricka ägget" :) Håller tummarna för oss alla som väntar på BIM!!
  • Jasmin3
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-25 09:48:44 följande:

Ändrades det något under dagen? För idag var det lite svagare :-P

Fattar nada. Men jag ska kolla vid 14 och 19 idag igen som jag gjorde igår.

Har alltid haft starkare med mina 2 barn på just eftermiddag o kväll.

Kanske är samma med äl stickor

Hm.. jag vet inte, jag tror bara jag tog ett test per dag som blev starkare å starkare och sen plussade jag svagt några dagar innan BIM.. :)
Svar på tråden Bim september