• L 91

Bim september

BIM idag. Hög temp.. inga symtom.

• L 91
    misslina skrev 2016-09-03 08:16:16 följande:

Tagit nå test? ;)

Nej.. inget test.. Jag är lite osäker på när mensen ska komma men har tror att jag brukar ha RUNT samma datum varje månad. Fick positivt äl-test den 20.e och en rosa flytning den 23.e. Ska jag börja räkna på lutealfasen från positivt test eller den 23.e? För den lilla blödningen kanske kunde betyda att ägget släppte?
  • L 91
    misslina skrev 2016-09-03 09:11:36 följande:

Räkna från äl... Alltså från den 23 om du tror att du hade äl då.

Sen beror det på hur lång lutealfas du brukar ha...

Så egentligen borde mensen komma den 6 sept om man har en "normal" längd? Detta är ju bara för jobbigt, att inte veta... är väl bara att vänta och se..
  • L 91
    Hellsing skrev 2016-09-03 10:16:37 följande:

Har med BIM idag enligt appen, neg gravtest :/ men ingen mensvärk :/

Än är det ju inte försent..! :) brukar du ha regelbunden mens? Jag hatar att inte ha koll och inte veta. Jag är en sån person som vill ha koll, så detta är sjukt jobbigt. Men kommer inte mensen i helgen så testar jag på måndag! På tisdag är det två veckor efter den lilla blödningen, som jag gissar hörde till ägglossningen, men det gör mej bara ännu mer förvirrad.
  • L 91
    Samnovak03 skrev 2016-09-03 10:24:46 följande:

Jag har känt mitt första symtom igår kväll och nu sitter det kvar än, brukar aldrig känna detta, första gången nu faktiskt! Men är ganska öm i det högra bröstet, det spänner liksom.. Men inget i det vänstra?

Så har jag haft i tre veckor nu..haha.. orkar inte. Så jobbigt att inte ha koll. Men jag har bara haft så i höger bröst. Pyttelite i vänstra ibland.
  • L 91

Tror som sagt att BIM är idag..men börjar fundera på om det är på tisdag med tanke på den lilla blödningen jag hade den 23.e. Men här är iaf de senaste dagarnas ägglossningstest om ni tycker det är kul att fundera och analysera lite ;) (förändras ju något i färgen efter att de torkat iofs) tycker de är ganska lika... Kommer inte mensen i helgen så ska jag ta ett grav.test på måndag! Ska man verkligen känna efter så har jag ont i höger bröst och häftiga i minst tre veckor. Brösten är större men det kanske man kan koppla ihop till ev pms.. jag äter som en häst. Tempen är fortfarande hög. Mår illa, men det kan jag nog koppla ihop med stress.

• L 91
    LillaPyret skrev 2016-09-04 06:38:03 följande:

Känslan när man vaknar kl 5 och kan inte somna om =/ Känner mig sjuk men ingen feber. Dock förhöjd temp och känner mig varm. Jag tror inte jag blivit gravid denna månaden. Min kropp brukar lura mig och har gjort det de senaste två försöken. 

Dock fick jag fram att min ÄL va i tisdags via min app Natural Cykles. Första gången som appen verkligen hittar min ÄL :) Så nu är jag på ÄL+5 alt BIM-9. 13 september är mensen beräknad via Natural Cycles. Sist kom mensen på dag 31 men brukar ha ca 30 dagar cykel. Har tänkt testa nästa helg. Med sonen plussade jag på dag 27 så min plan är att nästa lördag morgon ta ett test om jag kan hålla mig tills dess :)

Spännande! Men räknar appen med när man får positivt ägglossningstest eller när ägget faktiskt släpper? Lite dåligt insatt....
  • L 91

BIM+1 (tror jag, ungefär). Tempen var idag 0.3 grader mer än de senaste två dagarna och för tre dagar sen så var en liten tipp (inplantationstip?), men det vågar jag inte riktigt lita på just nu pga att jag blivit förkyld.. ni såg ju bilden på mina senaste dagars ägglossningstest och idag såg det ut såhär! Lite småspännande..

Tänkte testa imorgon eller tisdag men ska försöka komma in till stan idag för att köpa ett test att ta idag eller imorgon bitti.

• L 91
    L 91 skrev 2016-09-04 07:25:00 följande:

BIM+1 (tror jag, ungefär). Tempen var idag 0.3 grader mer än de senaste två dagarna och för tre dagar sen så var en liten tipp (inplantationstip?), men det vågar jag inte riktigt lita på just nu pga att jag blivit förkyld.. ni såg ju bilden på mina senaste dagars ägglossningstest och idag såg det ut såhär! Lite småspännande..

Tänkte testa imorgon eller tisdag men ska försöka komma in till stan idag för att köpa ett test att ta idag eller imorgon bitti.

Dipp!! ska det ju givetvis stå..
  • L 91
    Micka! skrev 2016-09-04 08:54:46 följande:

Vad tror ni?

Skulle absolut tro på att det där är ett plus! Vilken dag är du på?
  • L 91

OM det stämmer så är jag på BIM+1. Visst borde jag kunna ta ett grav.test (som mäter från 25) i eftermiddag om jag håller mej i 4 timmar utan allt för mycket vätska under de timmarna? Vill inte "slösa" test.....

• L 91
    babydreams skrev 2016-09-04 15:01:29 följande:

Jag hade börjat med ett "billigt" graviditetstest, sen om det ger utslag hade jag velat få det bekräftat med ett digitalt eller "plus"-test  tycker du ska testa!

Precis ! Men jag har bara två från apotek hjärtat.. undra om det är kört nu för att jag dricker en kopp kaffe... får väl prova och vid negativt vänta ett par dagar..
  • L 91

Översta ägglossningstestet och understa graviditetstest. Från ikväll.

• L 91

Tack snälla! Men kan ni hjälpa mej att räkna ut i vilken vecka jag är i? Haft knepig kropp det senaste så mensen har varit extremt oregelbunden. Men senaste mensen började den 3 augusti (dock med bruna flytningar i två dagar innan vilket jag aldrig haft förut -förvirrande) och innan mina barn så hade jag runt samma datum varje månad så man kanske kan säga 30 dagars cykel? Sex på natten till den 20.e. (enda gången med oskyddat i närheten av ägglossning) positivt ägglossningstest den 20.e och starkare positivt på kvällen den 20.e. En rosa/aprilosfärgad flytning när jag kliver upp på morgonen den 23.e. tempkurvan är som på bilden och då har jag kört med örontermometer vilket kanske inte stämmer exakt.. plus att jag inte tempade den 24.e. vad tror ni kloka?

• L 91
    babydreams skrev 2016-09-05 07:23:31 följande:

ÅH GRATTIS!!!

Vill också testa nununu! Men är på BIM-4 så väntar till torsdag iaf :)

Vilken dag var du på när du testade?

Tack! Jag har egentligen ingen aning men räknade hela tiden med att BIM skulle vara den 3.e och detta tog jag på kvällen den 4.e
  • L 91

För er som tycker det är intressant så kan jag visa hur mina ägglossningstest såg ut dagarna innan plusset..

Dagen innan positivt ägglossningstest och det positiva testet, som blev ännu starkare på kvällen

Sen såg det ut såhär några dagar innan de blev positiva och plusset på graviditetstest kom

Innan jag tog graviditetstest så såg det ut såhär:

På kvällen fick jag ett plus och även positivt ägglossningstest

Plusset kom i söndags kväll och imorse fick jag detta:

Min senaste graviditet visade ägglossningstesten positivt en vecka innan graviditetstestet gav supersvagt mini-plus.. så det där kan tydligen vara olika. Men nu vet ju redan att jag plussat.. ville bara visa för er som funderar över att ta ägglossningstest för att kolla graviditet med.

Svar på tråden Bim september